خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

حفظ اشتغال موجود مهم تر از افزایش و توسعه آن است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۷۱۱

استاندار مازندران گفت: برای تولید و اشتغال پایدار باید تسهیل گری،شتاب دادن به روند کسب و کار در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال  با حضور ربیعی ،وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و محمد اسلامی استاندار مازندران آغاز شد.

استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به ظرفیت سازی برای اشتغال استان گفت :مدیریت و سازماندهی نیروهای تحصیل کرده با توجه به ظرفیت دانشی میزان بیکاری را کاهش دهیم .

وی در ارتباط با ظرفیت‌سازی برای اشتغال در استان که با فعال سازی سامانه کارورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: این اقدام زمینه خروج نیروهای تحصیل کرده از بیکاری را فراهم می‌کند.

اسلامی  افزود: برای تولید و اشتغال پایدار باید تسهیل گری،شتاب دادن به روند کسب و کار در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی دولت  فقرزدایی می باشد گفت: تلاش برای تسهیل اجرای طرح های حمایتی جهت رفاه حال بهتر مردم و ایجاد اشتغال از اهداف مهم دولت می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  در شرایط فعلی حفظ اشتغال موجود مهمتر از افزایش و توسعه اشتغال است گفت: تلاش کردیم با تشکیل گروه ویژه ای برای شناسایی دقیق مشکلات و موانع بنگاه های تولیدی قدم برداریم.

اسلامی با بیان اینکه مازندران رتبه اول تعداد دانشگاه در استان  را داراست گفت : برنامه داریم که تحصیلات دانشگاهی متناسب با نیاز استان عملیاتی شود.

وی با اعلام اینکه آموزش و پژوهش کشور باید تقاضا محور باشند باید دانشگاه‌ها قوی‌تر عمل کنند،افزود: در این حوزه باید زمینه توانمندسازی مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کرد.

استاندار مازندران به فعالیت ستاد تسهیل در استان مازندران اشاره کرد و افزود گفت: بخشی از مصوبات این ستاد عمل شده است و بسیار از مصوبات روی زمین مانده است و خروجی مورد انتظار هدف گذاری شده را نداشته است که برخی از این موارد نیاز به مصوبات ملی و سایر امور در استان عملیاتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه در کارگروه اشتغال مازندران سه برنامه اساسی در دستور کار است، افزود: بررسی ماهیت صنایع استان، توسعه فعالیت سرمایه‌گذاران و مساعدت برای توسعه صادرات از اقداماتی است که باید به آن توجه شود.

اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاران اقتصادی مناسبی در استان فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها قابلیت توسعه دارد که این افراد نیاز به حمایت دارند که در بخش ملی و استان باید این حمایت‌ها در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های  تولیدکنندگان در حوزه  وزارت اقتصاد دارای، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی گفت: در این بخش باید به نحوی عمل شود که هم دغدغه وزارتخانه‌ها تامین و در استان مازندران انعطاف لازم برای حمایت از تولید را در برنامه کاری خود قرار دهند.

استاندار مازندران در پایان  تصریح نمود:باید توسعه مبادلات تجاری با کشور های دیگر را پایه گذاری کنیم که هم از طرفیت سرمایه خارجی استفاده کنیم و هم بتوانیم مبادلات تجاری هم در تراز اقتصاد در آن برای سهم مازندران هم فرجه ای را بوجود بیاوریم.

در ادامه این جلسه ،عبدالله رضیان با اشاره به اینکه  میزان اعتماد مردم به متولیان کم شده است ، گفت: نکته مهم در شرایط فعلی این است که مردم نسبت به مسئولین بی اعتماد شدند و این بی اعتمادی موجب آسیب اجتماعی خواهد شد .

وی با انتقاد از برخی از مسئولین استان افزود: در حال حاضر مدیران به  روزمرگی دچار شدند و فعالیتی در جهت توسعه اشتغال ندارند .

رضیان با اشاره به وضعیت فعلی اشتغال در استان مازندران  گفت :در حال حاضر یک‌میلیون 200 هزار نفر از مازندرانی‌ها خارج از استان حضور دارن که علت اصلی خروج و مهاجرت بسیاری از جوانان مازندرانی بحران بیکاری در استان است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص وضعیت نساجی مازندران، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای با حضور متولیان  داشتیم مصوب شد که بانک ملی 26 میلیارد تومان برای رفع موانع تزریق کند و اگر واریز شود زمینه جذب 300 نفر فراهم می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز