خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

بابل و آمل به راه آهن سراسری متصل می شوند

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۲۸

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت:وزیر راه و شهرسازی نامه ‌ای طی به معاون رئیس جمهور بر اتصال خط ریلی بابل و آمل به راه ‌آهن سراسری تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری ،حسین نیازآذری رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه‌ ای به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد و خواستار اتصال شهر‌های بابل و آمل به راه آهن سراسری از طریق خط قائم شهر شده است.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی این پیشنهاد را با هدف اضافه کردن به طرح راه‌آهن رودهن، لاریجان، آمل ارائه داد، افزود: براساس این نامه وزارت راه و شهرسازی معتقد است طرح راه‌ آهن رودهن، لاریجان و آمل به دلیل مشکلات فنی و اجرایی متعدد و هزینه‌های بسیار زیاد به عنوان یکی از پیچیده‌ ترین طرح‌ های حمل و نقل کشور نیاز به بازنگری دارد.

نیازآذری گفت: مکاتبات، جلسات و پیگیری‌ های متعددی را برای اتصال شهرستان بابل به راه‌ آهن سراسری با دولت و وزارت راه و شهرسازی داشته‌ام و امیدواریم وفق اولویت‌ های قانون برنامه ششم توسعه این مطالبه توسعه گرایانه مردم منطقه مرکزی مازندران اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه وزیرراه و شهرسازی اتصال راه‌ آهن قائم‌شهر، بابل و آمل به‌طول تقریبی ۵۰ کیلومتر که از لحاظ توپوگرافی در دشت قرار دارد، افزود: امکان اتصال به شبکه ریلی کناره ساری - رشت  دارد دارای توجیه فنی و اقتصادی بوده که پیشنهاد طرح قائم‌ شهر ـ بابل و آمل طرحی دارای هزینه‌ایی معقول و قابلیت اجرا در کوتاه‌مدت است.

نیازآذری گفت: عباس آخوندی درپایان این پیشنهاد در صورت اجرای این خط، این شهر‌ها با کمترین طول احداث به خط سراسری تهران ـ فیروزکوه ـ قائم‌شهرـ ساری ـ گرگان به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز