خبرگزاری کار ایران

مدیر بندر امیرآباد بهشهر خبر داد:

بهره برداری از اسکله رو- رو ریلی بندرامیرآباد در نیمه اول سال اینده

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۹۶

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر گفت: پست اسکله رو – رو ریلی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول 97 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر در نشست با منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندر امیرآباد اظهار کرد: این بندر با توجه به استانداردها و تکالیفی که در چارچوب منطقه ویژه اقتصادی برایش تعریف شده فعالیت می کند و یکی از امتیازات مهم بندر امیرآباد استقرار کارخانه و واحدهای تولیدی است.

سیاوش رضوانی گفت: اهداف سازمان بنادر این بود که بندر امیرآباد در راستای بنادر نسل دوم و سوم حرکت کند و بی شک بندرامیرآباد این توانایی و قابلیت را داشت.

وی ادامه داد: بندر امیرآباد دارای 15 پست اسکله است که یک پست اسکله رو- رو ریلی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول 97 به بهره برداری می رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر بهره برداری از پست اسکله رو- رو ریلی را فرصت بسیار ارزشمندی برشمرد و افزود: با این بهره برداری شبکه ریلی مازندران فعال می شود و صادرات بندر رونق می گیرد.

رضوانی خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد بیش از هزار هکتار اراضی دارد و این اراضی تا 2 هزار هکتار قابل توسعه است.

وی از سرمایه گذاری 1 هزار و 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندرامیرآباد خبرداد و گفت: بیشتر این سرمایه گذاری ها در سورتینگ، مخازن روغن های خوراکی، سیلو، انبار، کارخانه کاغذ و تولید گچ، دو کارگاه تولید فولاد، مخازن فرآورده های روغن خوراکی و سوخت بود.

مدیر بندر امیرآباد بهشهر با اشاره به انعقاد قرار داد با 20 سرمایه گذار خصوصی دیگر اضافه کرد: بندر امیرآباد بهشهر از نظر حجم عملیات و اهداف سازمان بعد از بندر رجایی و بندرامام سومین بندر است وتنها بندر در ایران که کارخانه دارد و تولید صورت می گیرد.

رضوانی گفت:کارخانه کاغذ در بندرامیرآباد اولین واحد کاغذ تحریردر کشور است که باید سالانه 200 هزار تن کاغذ تولید کند.

وی صادرات و ترانزیت را از اهداف و برنامه های بندر امیرآباد برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 30هزار تن ظرفیت مخازن روغن های خوراکی است و در طرح جامع 80 هزار تن طراحی شد؛ در مجموع ظرفیت اسمی بندر امیرآباد در سال 7.5 میلیون تن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز