خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد؛

ضرورت رفع مشکلات فعالان اقتصادی/تسهیل در روند تولید و اشتغال

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۶۵

استاندار مازندران گفت: تسهیل گری و روان سازی کسب و کار و رفع مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری ، محمد اسلامی امروز صبح در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران اظهار کرد: بر اساس مصوبه قانون برنامه پنجم و ششم ،ساده سازی،روان سازی  و حذف و قوانین و مقررات مزاحم از اهدافی مهمی است که باید در جلسه شورای گفتگو دنبال شود تا نظام کسب و کار مالی ارتقاء یابد.

وی افزود: به دلیل مهم بودن موضوع پیش رو باید طوری برنامه ریزی شود که نمایندگان مجلس استان و مدیران در این جلسه حضور داشته باشند .

استاندار مازندران گفت: برای تولید و اشتغال پایدار باید تسهیل گری،شتاب دادن به روند کسب و کار در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.

وی به مشکل فعالان اقتصادی با بانک ها اشاره کرد و افزود: لازم است مشکلات بین این دو بخش مورد بررسی قرار گیرد تا در حد توان مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی مرتفع شود .

اسلامی در بخش دیگر این نشست به بررسی مشکلات پیمانکاران پرداخت وگفت:اگر پیمانکاران که موتور متحرک سازنده استان هستند اگر به لحاظ گردش مالی دچار مشکل شوند از پیشرفت استان جلوگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاران  به دلیل حرکت در جهت عمران و آبادی باید تقویت و حمایت شوند ،افزود: تقویت پیمانکاران دوام کار و عملیات عمران و آبادی را به همراه خواهد داشت.

اسلامی در ادامه مبحث مشکلات پیمانکاران و طلب آنان از شهرداری ساری گفت: برای چالش های پیش روی پیمانکاران لازم است شهرداری وارد عمل شود.

وی با بیان این مطلب ادامه داد:مالیات بر ارزش افزوده ای که به شهرداری پرداخت می شود نباید آن را خرج هزینه جاری کند بلکه برای سازندگی و عمران و آبادی هزینه شود.

استاندار مازندران با تاکید بر انضباط فکری و رفتاری گفت: توانمند سازی دولت و ملت به هم آمیخته است و برای پیشرفت منسجم بودن نیاز است تا سازندگی درتمامی زمینه ها در استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شورای گفتگو ظرفیت بسیار بالایی دارد ، افزود: باید به دنبال حلقه های مفقوده باشیم و با ایجاد ظرفیت های مناسب دراستان  شرایطی فراهم کنیم که دیگر شاهد رنج ، عذاب ، رکود ، فقر و بیکاری نباشیم.

اسلامی با ا اعلام اینکه بحث نقدینگی و سرمایه در گردش هزینه مالی فروانی برای واحدهای تولیدی داشته است ، ادامه داد: کسی با وام بانکی نتوانسته به موقیت دست یابد بنابراین تکیه بر بازار سرمایه و بورس در تامین مالی و رونق کسب و کار موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر افزایش تولیدات و رفع موانع فراروی گفت:با مقدار ناچیز تولید نمی توان با عرضه کنندگان قوی مواجه شده و با آنها رقابت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز