خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

لزوم بکارگیری و مشارکت مردم در نذر فرهنگی/ضرورت فقرزدایی از مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۸۱

استاندار مازندران گفت:امروزه جامعه ما نیاز مبرم به فقر زدایی و محرومیت زدایی دارد چرا که فقر ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،محمد اسلامی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:باید تلاش کنیم تا جریان معروف قدرتمندتر از منکر در جامعه نمود پیدا کند.

وی افزود: برای ترویج این فریضه الهی لازم است مدیران ادارات معروف را در رفتار خودشان پیاده کرده و در جوهره وجود خود نشر دهند چنانچه مدیران معروف را هدف اصلی خود قرار ندهند به همان ترتیب اصلاح جامعه صورت نخواهد گرفت.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اگر شخصیت ادارات معروف نشود اثر بخشی این امر در آثار و رفتار جامعه نمود پیدا نخواهد کرد ،گفت: امر به معروف و نهی از منکر واژه ای برگرفته از فرهنگ اسلامی جهانی است که ترویج آن در جامعه لازم و ضروری است.

وی کسب روزی حلال و ترویج آن در جامعه را لازمه ی یک جامعه اسلامی دانست و افزود: کسب روزی حلال باید در عرصه ملی دنبال شود.

اسلامی با اشاره به اینکه فضای مجازی باورها و اعتقادات ما را هدف قرار داده است گفت:لازم است عناصر فرهیخته برای مقابله با این تهاجم تبین شود و بی درنگ با آن برخورد کند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت اقامه نماز اشاره و با تاکید براینکه نباید نمازخانه ای در استان داشته باشیم که اقامه نماز در آن صورت نگیرد افزود: تمیز نگه داشتن محیط نمازخانه از ضروریاتی است که دنبال می شود.

اسلامی پرداخت زکات اموال را نوعی امر به معروف دانست و گفت:در حال حاضر 42 درصد اقتصاد در روستا تامین می شود  اینطور نباشد که زکات فقط مختص به کشاورزان و روستائیان باشد و تاجران و صنعت گران نسبت به پرداخت آن اقدامی نکنند.

استاندار مازندران ادامه داد: چنانچه فردی برای دریافت پروانه کسب به دستگاه زیربط مراجعه کرد ضروری است مراتب شرعی کسب و کار در جهت توسعه معروف به فرد مورد نظر تعلیم داده شود و این امر سبب می شود تا منکر بر معروف فزونی پیدا نکند.

اسلامی به اهمیت مشارکت مردمی در مبحث توسعه فریضه معروف اشاره کرد و گفت: با تاسی بر باورهای مردم به نذر فرهنگی مشارکت آنان در این فریضه نیز راهکاری مناسب برای اشاعه این فرهنگ است تا یک جریان کوبنده برای این فریضه الهی در جامعه اتفاق افتد.

وی تصریح کرد:اگر در بروکراسی های اداری مدیران به امورات ارباب رجوع به خوبی رسیدگی نکنند منکر است .

اسلامی گفت:باید با رفتار مناسب و بر انگیخته از شئونات اسلامی هدفی را دنبال کنیم که وجه تمایز دین ما را نسبت به ادیان دیگر نشان دهد و اینکه هر کجا تجمیعی از افراد وجود دارد اخلاق مداری را در آنجا رایج دهیم.

وی شناسایی مناطق آسیب پذیر را امری لازم دانست و ادامه داد:امروزه جامعه ما نیاز مبرم به فقر زدایی و محرومیت زدایی دارد چرا که فقر ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

استاندار مازندران زدودن فقر از چهرهدی استان را یک تکلیف عنوان کرد و افزود: باید با مدیریت درست در کاهش این معضل اجتماعی تلاش کنیم .

وی افزود: وقتی آمار مستمری بگیران از سوی بهزیستی و کمیته امداد اعلام می شود بر آن تاسف می خورم  که چرا امار مستمری بگیران رو به افزایش است این در حالی است که باید راهکاری برای توانمند سازی برخی از این افراد تلاش کنیم.

اسلامی اشتغال را مهمترین دغدغه جامعه و استان عنوان کزد و گفت:اگر اشتغال در جامعه وجود داشته باشد به همان ترتیب فساد هم کم  و از گسترش اشتغال کاذب نیز جلوگیری می شود که البته تحقق این امر همکاری ائمه جمعه و روحانیون را هم می طلبد.

وی با تاکید بر جامعه بانشاط افزود:باید الگویی برای ایجاد چنین جامعه ای به مردم ارایه دهیم تا آنان با تبعیت از این الگو در نشاط کامل بسر برند و اینگونه نباشد که مردم فکر کنند دین مبین اسلام دین غم و اندوه است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بودجه سال 97 با افزایش 4.5 برابری همراه بوده است ادامه داد:اگر سنگ بنای آن در جامعه به خوبی نهاده شود می توان به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز