خبرگزاری کار ایران

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری :

لازمه توسعه اقتصادی توجه به سرمایه‌های فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۶۶

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری گفت: وجود زیرساخت فرهنگی همسو و مشترک برای خلق مازندران یکپارچه، از جمله فرصت ها در استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،کوروش یوسفی امروز صبح در مجمع هم اندیشی روسای شورای فرهنگی استان بریکپارچه سازی مازندران تاکید و اظهار کرد:گفتمان مشترک لازمه توسعه این فرهنگ است.

وی افزود: وجود زیرساخت فرهنگی همسو و مشترک برای خلق مازندران یکپارچه، جاذبه های گردشگری بکر برای چهارفصل از جمله فرصت ها در استان است.

رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ ذیل و حاشیه اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد وسیاست ذیل فرهنگ قرار دارند.

یوسفی به وجود نعمت دریای خزر و ایجاد توریسم دریایی اشاره کرد و افزود: 338 کیلومتر نوار ساحلی، 800 اثر تاریخی و ملی، 3 فرودگاه و 4 بندر  از فرصت های بهینه در استان است.

وی به چالش های پیش روی استان اشاره کرد و ادامه داد: نبود المان های بومی فرهنگی و محلی، دپوی زباله در بالادست مازندران، خطر کوه خواری، دریا خواری و زمین خواری در مازندران، استفاده بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی از جمله چالش های موجود در استان است.

یوسفی با طرح این سوال  چرا الگوی مصرف گرایی در جامعه ما رواج پیدا کرده است ،فرهنگ آپارتمانی ما چگونه است و چرا فرهنگ کار جمعی بین ما ضعیف است ،افزود: علت کارگریزی ما در جامعه چیست و نوع معماری ما چگونه است .

رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه چرا جوانان به بلای خانمانسوز مخدر روی می آورند و طراحی لباس ما بر اساس چه فرهنگی است،گفت: برای رسیدن به مازندران یکپارچه نیازمند کمک هستیم و اعضای شورا نیز نیازمند حمایت هستند.

وی ایجاد شهرک سینمایی در استان ، دهکده توریستی و مدارس جامع آموزش سینمایی در استان را از راهکارهایی رفع مشکلات استان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز