خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ساری:

روزانه 300 تن زباله در سطح شهر ساری جمع آوری می شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۴۹۵

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ساری گفت: روزانه 300 تن زباله در سطح شهر ساری جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عباس رجبی شامگاه امروز در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ساری ، اظهار کرد: این طرح از شهریور ماه سالجاری در 33 غرفه چوبی سازمان پسماند شهرداری آغاز به کار کرده است.

وی با اعلام اینکه از آغاز این طرح تاکنون بیش از 89 تن زباله خشک در این طرح جمع آوری شده است، افزود: پیش بینی ما برای جمع آوری زباله خشک تا پایان سال جاری 500 تا 600 تن است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ساری با اشاره به اینکه روزانه 300 تن زباله در سطح شهرستان ساری جمع آوری می شود، گفت: از این میزان 50 تن مربوط به زباله های روستاهای اطراف ساری است .

وی افزود: از این میزان زباله 65 درصد آن مواد غذایی، 20 درصد مواد خشک و 16 درصد دیگر سایر موارد است.

رجبی آموزش را لازمه اجرای طرح تفکیک زباله در شهر عنوان کرد و گفت: از مهرماه سالجاری تاکنون 12 هزار نفر از کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی و 8 هزار دانش آموز در شهر ساری آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از زباله ها قابل بازیافت هستند از مردم فهیم ساری خواست با رعایت اصول بهداشتی در تفکیک زباله مایع از جامد همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشند.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ساری گفت: مردم مشارکت خوبی در بازیافت و تفکیک زباله از مبدا دارند و تلاش و آموزش می توان گام های بیشتری در این زمینه برداشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز