خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در جلسه شورا مطرح کرد؛

پیگیر احقاق حق ساری در کتاب جغرافیا هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۴۹۱

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، گفت: برای احقاق حق ساری در نقشه جغرافیای پایه دهم به عنوان مرکز مازندران تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حامد دیانی شامگاه امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به درج نشدن شهرساری به عنوان مرکز مازندران در کتاب جغرافیای پایه دهم اظهار کرد: در کتاب درسی جدید التالیف جغرافیا که سال دهم دبیرستان تدریس می‌شود و در آن نقشه ‌ای از ایران به تکرار وجود دارد، متاسفانه شهری به جز ساری به عنوان مرکز استان مازندران مشخص شده است.

وی با توضیح اینکه پایه دهم امسال دومین سالی است که در مدارس استقرار یافته است، افزود: روال کار برای کتابهای جدید التاسیس اینطور است که سرگروهای آموزش و پرورش سراسر کشور برای چگونگی تدریس این نوع کتابها در تهران آموزش می بینند که این کار سال گذشته در مورد این کتاب انجام و هیچگونه مشکلی در این مورد نبوده است و مرکز مازندران در نقشه این کتاب شهر ساری عنوان شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری گفت: برای چاپ دوباره و آموزش این کتاب در سالجاری از سرگروههای استان دعوت نشد و بدون اطلاع رسانی گروهای آموزشی در چاپ دوباره متاسفانه شهر ساری به عنوان مرکز مازندران در آن درج نشده و به جای آن نام دیگر استان مازندران نوشته شد .

وی افزود: در نقشه هایی که در افکار عمومی مورد بحث قرار گرفته ، موضوعات مطرح شده در زمینه مراکز استان نبوده بلکه مربوط به مناطق جغرافیایی ، کانون های آبریز ایران و ... بوده است. بنابراین در معرفی حوزه های مورد نظر ، درج نام شهری غیر از مرکز استان مازندران مورد شبهه قرار گرفته است.

دیانی با بیان اینکه بر این باورم که مازندران تنها استانی است که با مرکز خودش شناخته نمی شود ، ادامه داد: این درحالی است که ساری بعنوان مرکز مازندران قدمت دیرینه داشته و نام این شهر در بسیاری از اشعار شاعران بزرگ آمده است.

وی از پیگیری های نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر ساری برای نوشته نشدن نام ساری در کتاب جغرافیای پایه دهم تقدیر کرد .

ام البنین محمدی ، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری نیز با محکوم کردن این عمل و نادیده گرفتن ساری بعنوان مرکز مازندران در کتاب جغرافیای پایه دهم ، گفت: از نظر من وزارت آموزش و پرورش باید فرد خاطی که مرتکب چنین عملی شد را مجبور به چاپ دوباره این کتاب با درج نام ساری به عنوان مرکز مازندران کرده و آن را در سراسر کشور منتشر کند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز