خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

ابتلا به هپاتیت یکی از شایعترین علل پیوند کبد است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۲۰

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:دانش و آگاهی افراد جامعه نسبت به راههای انتقال بیماری سبب کاهش آمار ابتلا به این بیماری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،دکتر فرهنگ بابا محمودی امروز در کنگره هپاتیت ویروسی که در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه بیماری هپاتیت نهمین علت مرگ و میر در دنیا به شمار می آید اظهار کرد:هپاتیت  از جمله بیماری هایی است که قابلیت پیشگیری و درمان دارد.

وی با بیان اینکه هپاتیت یکی از شایع ترین علت پیوند کبد است، گفت: بیماری هپاتیت سبب مرگ و میر یک و نیم میلیون نفر دردنیا است که از این میزان 400 نفر نیز به هپاتیت B وC  مبتلا می شوند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه ، گفت: دانش و آگاهی افراد جامعه نسبت به راههای انتقال بیماری سبب کاهش آمار ابتلا به این بیماری می شود.

 بابا محمودی با اشاره به اقدامات موثر در حوزه دانشگاه طی سالهای اخیر، افزود: دانشگاه ها، محققین، وسایل ارتباط جمعی، آحاد جامعه، مدیران و ارائه دهنده خدمات در کاهش ابتلا به بیماری ها مسئول هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها وظیفه سنگینی در کنترل و آگاهی بخشی جامعه دارند، ادامه داد: دانشگاه ها مراکز علمی هستند که رسالت آن ها تولید علم، رفاه جامعه بوده که ثروت دانشگاه های علوم پزشکی سلامت جامعه و تربیت پزشکان و محققین در راستای تولید علم و دانش جامعه است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران واکسیناسیون هپاتیت B در کشور موفق بوده است، گفت: در آبان ماه سال گذشته شبکه هپاتیت ایران در استان مازندران راه اندازی شده است.

وی با اعلام اینکه 132مقاله به کنگره هپاتیت ویروسی ارسال شده است، افزود: از این تعداد 6مقاله برای سخنرانی و 84 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شده است.

دکترمجید سعیدی، معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه این همایش با بیان اینکه راه های انتقال و درمان هپاتیت متفاوت است، گفت: در درمان هپاتیت ویروسی در مرحله حاد، کمتر به درمان های دارویی توجه می شود و بیشتر درمان های حمایتی است.

وی علل بسیاری از پیوندهای کبد را بیماری هپاتیت دانست و گفت: افرادی که دچار عفونت مزمن ویروس هپاتیت شدند دچار تبعات جبران ناپذیری از جمله از کار افتادگی و سرطان کبد می شوند.

دکتر سعیدی با اشاره به اینکه در هپاتیت مزمن کمتر تک درمانی انجام می شود،افزود: یکی از اهداف سیستم های دارو رسانی جدید افزایش همکاری بیمار می باشد که درمان شکست نخورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز