خبرگزاری کار ایران

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بهشهر خبر داد:

تشکیل کارگروه راهکارهای بهبود وضعیت کتابخوانی در بهشهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۲۶

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بهشهر از تشکیل کارگروه آسیب شناسی کاهش مطالعه و راهکارهای بهبود وضعیت کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ،علی ذبیح پور در نشست صمیمی با اصحاب رسانه از تشکیل کارگروه آسیب شناسی کاهش مطالعه و راهکارهای بهبود وضعیت کتابخوانی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه به صورت دوره ای با اقشار مختلف تبادل نظر می کند تا عوامل کاهش مطالعه آسیب شناسی شود و راهکارهای عملی برای افزایش سطح مطالعه را به کار بگیریم و در نهایت در قالب انجمن بتوان به فعالیت ادامه داد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه و خیرین بازوان توانمند کتابخانه ها هستند افزود: طبق سند 1404 ،35درصد جمعیت باید عضو کتابخانه باشند و به ازای هر 100نفر باید 8مترمربع فضای کتابخانه داشته باشیم اما در حال حاضر این فضا کمتر از یک و نیم مترمربع است.

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بهشهر گفت:11باب کتابخانه در سطح شهر داریم که از این تعداد 6باب مشارکتی و 5باب نهادی است.

ذبیح پور با بیان اینکه نخستین کتابخانه مشارکتی ویژه خواهران استان در بهشهر فعالیت دارد افزود:6پروژه ساخت کتابخانه در روستاهای حسین آباد، زینوند، زاغمرز،کوهستان و کتابخانه مرکزی در حال ساخت است و پروژه کتابخانه روستای حسین آباد 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: کتابخانه های بهشهر 120هزار نسخه و بیش از106عنوان کتاب دارد.

این مسوول گفت: 5هزار نفر عضو کتابخانه های شهرستان بهشهر هستند و در سال 260نفر به کتابخانه ها مراجعه می کنند و بیشترین مراجعه کنندگان از رده سنی کودک و نوجوان هستند.

ذبیح پور بیان کرد: هر کتابخانه نهادی به طور میانگین یک میلیون و 500هزار تومان هزینه جاری دارد و منبع درآمد کتابخانه ها از 5درصد شهرداری ها تامین می شود که براین اساس در سال گذشته شهرداری های بهشهر،رستمکلا و خلیل شهر در مجموع 130میلیون تومان به کتابخانه های بهشهر پرداخت کردند.

در ادامه این جلسه اصحاب رسانه به بیان نظرات،انتقادات و پیشنهادات پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز