خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد؛

مصادره 200 کارخانه توسط بانک ها در مازندران/ضرورت حمایت از سرمایه گذار

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۷۸

استاندار مازندران گفت:برای توسعه استان باید قدرت تولید در کشور را ارتقاء دهیم تا بهره وری افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی علما،ائمه جمعه،مسئولین و مدیران روحانی نهادهای رهبری و حوزه ای علمیه استان با استاندار مازندران در سالن اهل البیت (ع) ساری ،با تبریک فرا رسیدن ایام وحدت ،اشتغال و معیشت ،تعطیلی برخی واحدهای تولیدی،محیط زیست  را  از  مهمترین دغدغه های مهم  مردم و مسئولان عنوان کرد اظهار داشت: هر سیاست مدیریتی  اجرایب را که تاکنون از آن بهره مند بوده ایم و داشته های امروز ما حاصل آن است ادامه این روند یک تکلیف برای همه ما تلقی می شود.

 وی با اشاره به مشکلات و دغدغه های موجود در استان افزود:ما باید عقیده ها و شیوه ها را بازخوانی کرده و انهایی را که نباید ادامه دهیم با همدلی ، میثاق و اتحاد ادامه ندهیم.

استاندار مازندران دست اندازی به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی را از دیگر مشکلات استان برشمرد و گفت:برخی از شهرهای استان در این موارد مقام اول در کشور را دارا هستند کما اینکه در هیچ جایی از کشور عرصه های طبیعی چون مازندران وجود ندارد بنابراین برای حفظ و بقای آن باید تلاش های جدی انجام گیرد.

وی  به اهمیت  توسعه درحوزه کشاورزی پرداخت و افزود:  لازم است در جهت حمایت از این قشر جامعه ،تولیدات کشاورزان در حد نیاز بازار خریداری و ما بقی آن با نزدیک شدن به ایام عید خریداری و در سردخانه ها نگهداری شود تا محصولات آنان در یک زمان به قیمت ارزان خریداری نشود.

اسلامی ادامه داد:دولت نیز موظف عملیات خرید محصولات کشاورزی را  نظاره و مدیریت کند تا کشاورز متضرر نشود.

وی با اشاره به توسعه کسب و کار بر شناسایی حلقه مفقوده در این زمینه تاکید و مدیریت آن را امری ضروری و لازم دانست  .

اسلامی  حمایت از کارخانجات و صنایع را لازمه توسعه استان  دانست و افزود: برای تحقق این امر لازم است نگاه متوازن و همگرایی در استان مستولی شده و کشمکش ها جلوگیری شود.

وی جذب سرمایه گذار و حمایت آنان را در توسعه استان از ضروریات دیگر عنوان کرد و گفت : پیش نیاز تحقق این امر همگرایی و حمایت همه جانبه است ،کما اینکه بسیاری از سرمایه گذاران از این استان ضربه خورده اند .

استاندار مازندران با بیان اینکه ظرفیت استان بیش از نیاز استان و حتی کشور در برخی از محصولات کشاورزی است بر توسعه صادرات در این بخش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان ما محیط زیست و انباشت زباله است ،ادامه داد: در برخی از مناطق استان میلیون ها تن زباله چند سالی است که بر روی هم انباشته شد و هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نگرفته است،ضمن اینکه  سال 88 در سفر مقام معظم رهبری به مازندران اعتباراتی به این امر تخصیص یافته بود.

اسلامی با اعلام این خبر گفت: در این شرایط بیشترین آسیب متوجه نهرها،رودخانه و سپس دریاست که شیرابه های موجود به آن سرازیر شده و مشکلات زیادی را برای محیط زیست  بوجود می اورد.

وی ادامه داد: به دلیل آسیب زیست محیطی در دریای خزر  ماهیان خاوریای به کمتر از چند تن کاهش پیدا کرده است.

اسلامی با اشاره به اینکه مازندران در حوزه کشاورزی،محصولات باغی، تولیدات و دام و طیور،صنایع تبدیلی از ظرفیت های خوبی برخوردار  بوده و از مقام اول برخوردار هستیم ،گفت: لازم است با اتخاذ تدابیر لازم تولیدات و محصولات استان را به دست مصرف کننده برسانیم و دست سود جویان در این زمینه را کوتاه کنیم.

وی تحریک تقاضاو استاندارد سازی محصولات کشاورزی با ذائقه بازار را امری مهم در توسعه محصولات کشاورزی استان دانست و افزود: تمهیداتی اندیشیده شود تا شهرهایی که از رشد متوازن تری برخوردار هستند با همکاری بسیج مستضعفان سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد.

اسلامی از مصادره 200 کارخانه توسط بانک ها خبر داد و گفت:برای توسعه استان باید قدرت تولید در کشور را ارتقاء دهیم تا بهره وری افزایش یابد.

وی بر تثبیت جمعیت روستایی تاکید کرد و افزود: برای تحقق این امر و ایجاد اشتغال در روستاها به فرمانداران اختیار داده شد تا در این امر ورود پیدا کنند.

استاندار مازندران ادامه داد: در جهت حمایت از روستاییان مقرر شد تا خانه های روستایی بیمه شود تا در مواقع بروز حادثه و خسارات احتمالی از آنان حمایت شود.

وی تاکید کرد تا روستاییان و کشاورزان اقدام به بیمه تامین اجتماعی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز