خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دیدار با فعالان کارگری:

چرخ تولید باید با مساعدت و مشاوره های فنی و تکنیکال حرکت کند

کد خبر : ۵۶۳۴۲۶

باید با حمایت و پشتکار میزان اشتغال موجود حفظ شود و بعد تمرکز برای افزایش اشتغال داشته باشیم.

 

به گزارش خبر نگار ایلنا از ساری ،عصر امروز نشستی با حضور استاندار مازندران، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیأت اجرائی تشکیلات خانه کارگر و جمعی دیگر از مسولین جامعه کارگری در سالن شماره یک استانداری مازندران  برگزار گردید.

استاندار مازندران با اشاره به این اصل مهم که نباید اشتباه دیگران را تکرار کرد گفت: مهم ترین کار تجربه نکردن تجربیات اشتباه دیگران است.

محمد اسلامی همچنین در خصوص اجرا نشدن صحیح اصل 44 گفت: متاستفانه اجرا نشدن صحیح اصل 44 در کارخانجات نمایان است و غافل بودن از مسایل موجود در اصل بازار و بروز نبودن در آن موجب ضربه خوردن در بحث صنعت در مازندران شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه با اشاره اینکه نساجی مازندران می توانست همچنان استوار باشد، گفت: مهمترین و سرآغاز مشکلات نساجی مازندران بحث مالکیت آن است و باید تلاش کرد که ابتدا مشکل مالکیت آن حل و فصل گردد.

محمد اسلامی در ادامه در خصوص مسایل و مشکلات پیش روی کشاورزی و جنگلداری در مازندران گفت: باید به زراعت چوب بها داد،چون هم باعث ایجاد اشتغال و هم تامین کننده و خوراک اول صنایع چوب و کاغذ می باشد.

استاندار مازندران در ادامه با انتقاد از عمل کرد نظارتی برخی بانک ها گفت: متاستفانه برخی بانک ها نظارتی پس از اعطای تسهیلات بانکی به کارخانجات ندارند که این یک ضعف تلقی می شود.

محمد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه اسلامی است و باید نظام اسلامی در آن نهادینه و اجرایی شود گفت: در رابطه کارگر و کارفرما باید هم به کارگر و هم به کارفرما توجه  داشت و این یک اصل است که باید فرهنگ سازی شود و نهایتا اینکه در این ارتباط باید هم نظارت و هم حمایت حکم فرما باشد.

استاندار مازندران در ادامه با بیان اینکه نیاز به بهره وری بیشتر و نرخ بازده ای بالاتری از کار در بین کارگران است گفت: چرخ تولید باید با مساعدت و مشاوره های فنی و تکنیکال حرکت کند.

محمد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ابتدا باید تمرکز بر حفظ اشتغال موجود باشد افزود: باید با حمایت و پشتکار  میزان اشتغال موجود حفظ شود و بعد تمرکز برای افزایش اشتغال داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران  در خصوص اهمیت اشتغال روستایی گفت: حمایت و اهمیت  برکشاورزی  و اشتغال روستایی باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه نصرالله دریابیگی دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران با اشاره به این که روزی در نهاد ها و تشکلات و شوراهای کارگری کارخانجات ، کارگران با مشتاقانه خود را جهت حمایت از قشر کارگر کاندیدا میکردند گفت: متاسفانه امروز بدلیل عدم امنیت شغلی در جامعه کارگری خیلی ها از کاندیداتوری شوراهای کارگری خودداری می نمایند.

رئیس کانون بازنشتگان تامین اجتماعی مازندران  با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه خصوصی سازی در شرایط مساعدی به سر نمی برد ،گفت:خیلی از سرمایه گزاران با هدف تولید و اشتغال تسهیلات دولتی دریافت کردند اما نه تولیدی صورت گرفته و نه اشتغالی دیده شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر با انتقاد از طرح ایجاد مناطق آزاد در مازندران گفت:متاسفانه مناطق آزاد در مازندران ضد کارگر است و اگر مدیریتی صورت نگیرد نه تنها موجب رشد و توسعه اقتصادی نشده بلکه موجب تضعیف تولیدات داخلی و جامعه کارگری می شود.

همچنین در ادامه،کامران اصغری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص حمایت و بستر سازی مناسب برای سرمایه گذاری در مازندران گفت: اگر فرهنگ حمایتی از سرمایه گذار در استان نهادینه شود مطمئنا موجب توسعه اقتصادی با بهره وری بالاتری در استان مازندران خواهد شد.

کامران اصغری در ادامه با اشاره به تلاش برای فراهم آوردن و بستر سازی مناسب جهت افزایش اشتغال در استان مازندران گفت:استان مازندران دارای 46 شرکت کاریابی می باشد که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 4800 متقاضی کار از طریق این کاریابی ها مشغول بکار شده اند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص بالابردن فرهنگ کارآفرینی گفت: بستر سازی مناسب برای جلوگیری ازمهاجرت روستاییان یکی دیگر از راه های موثر در بالا بردن اشتغال می باشد.

 

پایان خبر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز