خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مازندران به آرامش سیاسی نیاز دارد/ حلقه مفقوده کسب و کار در مازندران بسیار زیاد است

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۰۷۹

استاندار مازندران گفت: فرصت و منابع بسیار محدود است و مازندران به آرامش سیاسی نیاز دارد؛ این آرامش سیاسی لازمه جذب و اعتماد و اطمینان سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران عصر امروز در اولین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به مهترین مسائل و مشکلات موجود در استان اظهار کرد: امروز مازندران به مسائل و مشکلاتی مبتلاست که  متاثر از محیط  پیرامونش است و با هنر مدیریت می توان این تهدیدها را به فرصت و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه امروز  بیش از همیشه به کارآمدسازی نظام مدیریتی نیاز است افزود: در دوره های زمانی دچار نوسانات و کاستی هایی شدیم و برای جبران این کاستی ها باید اقدامات جدی را به کار گرفت.

استاندار مازندران گفت: گرایش های شهرگرایی و محل گرایی در مازندران نیاز به تحلیل سنگین و موشکافی دقیق نیست، واقعیتی است  که در مازندران وجود دارد.

محمد اسلامی اضافه کرد: با سلایق گوناگون نمی توان انتظار داشت مدیریت کارآمدی بر استان جاری و ساری باشد،  باید با استناد به مهر قانون و اسناد بالادستی و با توجه به ظرفیت های موجود  می توان در قالب طرح آمایشی برنامه ای با نگاه متوازن وبا منطق توسعه پایدار تدوین کرد.

وی بر ضرورت طرح امایش تاکید کرد و ادامه داد: باید برنامه محور حرکت کنیم و در بستر زمان برنامه ها را محقق کنیم؛ امروز کارآمدسازی نظام مدیریتی در استان حائز اهمیت است و مدیریت محلی به ما ضربه می زند.

 نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه با مدیریت محلی نمی توان ساده ترین مسائل را حل کرد گفت: مهمترین ملاک مدیریتی شایستگی است نه بومی یا غیربومی؛ شایستگی یعنی استفاده از بهترین ظرفیت و استعداد وانتخاب توانمندترین فرد که بتواند کار را به درستی انجام دهد.

اسلامی تصریح کرد: وقت، فرصت، منابع بسیار محدود است و مازندران به آرامش سیاسی نیاز دارد؛ این آرامش سیاسی لازمه جذب و اعتماد و اطمینان سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: محور توسعه استان درهمه سرفصل ها تعریف شده است اما سال ها حرف زده شد و امروز میلیون ها تن زباله منابع آب و خاک مازندران را  آلوده و فاضلاب زندگی مردم را تهدید می کند این معضلات حاصل عدم اقدام نابهنگام است.

این مقام مسئول اظهار کرد: حجم کار روی میز سنگین است و بایستی برای ساختن و اجرای برنامه ها حرکت کرد؛ برنامه های توسعه با تفرقه اجرا نمی شود.

اسلامی گفت: از بی عدالتی، توسعه نامتوازن و بی توجهی به ابعاد توسعه دغدغه زدایی می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اتاق فکر در استان ادامه داد: اتاق فکر متشکل از نخبگان و ظرفیت های فکری استان ایجاد می شود و با هسته های فکری هر شهرستان در تعاملند تا مدل و الگوی توسعه را ترسیم و تدوین کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه حلقه مفقوده  کسب و کار در مازندران بسیار زیاد است گفت:برند سازی محصولات در مازندران یک نیاز مهم است و این برندسازی با استانداردسازی رونق بازار استان را فراهم می کند.

اسلامی بر صنایع تبدیلی، توسعه  تبادلات وتعاملات و رفع موانع کسب وکار تاکید کرد و گفت: دستگاه ها باید همگرا باشند و با تسهیل گری پاسخگوی مردم باشند.

وی با بیان اینکه هر دستوری را یکبار می دهم و تکرار نمی کنم ادامه داد: ملاقات عمومی نه از روی تشریفات بلکه در جهت رسیدگی مردم است و برخورد دستگاه ها با مردم شفاف باشد.

استاندار مازندران به مدیریت افکار عمومی اشاره کرد و افزود: ما نیاز به ثناگویی نداریم، رسانه ها صداقت، امانت، عقل و انصاف را رعایت کنند، درست ببینند ودرست منعکس کنند، اعتماد به رسانه اعتماد به نظام را افزایش می دهد این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

اسلامی گفت: تفکیک زباله از مبدا در مازندران باید جدی گرفته شود و از همان ابتدا تاکید کردم که جاده، جنگل، ساحل از زباله پاکسازی شود و  زباله زدائی اقدامات عاجل را می طلبد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز