خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف یکی از مصدایق باقیات و صالحیات است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۴۵۵

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:وقف کنترل مدیریت اموال در دوران رندگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت الاسلام ابراهیم حیدری در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه ساری اظهار داشت: وقف و موقوفات صدقه جاریه بعد از مرگ انسان است.

وی بابیان اینکه وقف یکی از مصدایق باقیات و صالحیات است که نام واقف را برای او زنده نگه می دارد ،افزود:وقف کنترل مدیریت اموال در دوران رندگی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به تجهیز ات بیمارستان امام (ره) ساری از محل موقوفات اشاره کرد و گفت:  یکدستگاه بیهوشی ویژه اتاق عمل این بیمارستان به مبلغ 100 میلیون تومان خریداری و افتتاح شد.

وی به 79 وقف جدید در سالجاری خبر داد و افزود: در حال حاضر 500 پروژه عمرانی اوقاف در حال ساخت و 176 پروژه نیز در حال تکمیل است.

حجت الاسلام حیدری با اعلام اینکه بیش از 4 میلیارد تومان از محل موقوفات به هیات های عزاداری پرداخت شده است،گفت:استان مازندران بیش از 14 هزار موقوفه برخوردار است که 75 درصد موقوفات مربوط به نیات ائمه اطهار است.

وی از برپایی برنامه نشاط معنوی در 135  بقعه متبرکه مازندران در سالجاری خبر داد و افزود: همچنین 22 همایش بزرگداشت  امامزادگان و برنامه ضیافت الهی در 340 امام زاده مازندران برپا شد.

حجت الاسلام حیدری گفت:434 سند موقوفات شامل 11 هزار 700 رقبه با بیش از 568 متر مربع در هفت ماهه امسال اخذ شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز