خبرگزاری کار ایران

دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها :

بسیاری از افراد جامعه افسرده هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۳۲۷

دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها گفت:افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و فرد می تواند با مشاوره و درمان مناسب سلامتی خود را بدست آورد.

به گزارش ایلنا از ساری ، دکترحمیده عظیمی، دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها با محوریت افسردگی با تاکید براینکه مبنای همه داده های ما باید علمی باشد، اظهارکرد: در این همایش ها نتایج داده های تحلیلی و مطالعات ارائه می شود و ایده های نوین در آن موضوع مطرح و برنامه ریزی های براساس آن صورت می گیرد.

وی شعار امسال سازمان جهانی را «بیا با هم صحبت کنیم» دانست و گفت: بسیاری از افراد جامعه افسرده هستند ولی به دلایل مختلف آن را نمی توانند مطرح کنند.

دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها افزود: سازمان بهداشت جهانی با هدف توجه همه جوامع به بحث افسردگی شعار روز جهانی بهداشت در سال 2017 را «بیا با هم صحبت کنیم» نامگذاری کرده است.

دکتر عظیمی افزود: افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و فرد می تواند با مشاوره و درمان مناسب سلامتی خود را بدست آورد.

وی به مسئله خودمراقبتی در بیماری های روان پزشکی اشاره کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی به مسئله خودمراقبتی در بیماری های روانی توجه کرده است ولی در برنامه ریزی بهداشت و درمان کشور کمتر به آن توجه شده است.

دبیر هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها با بیان اینکه پایین ترین سطح و اساس درمان بیماران افسرده باید برپایه خود مراقبتی باشد، تاکید کرد: ما باید بتوانیم از خود مراقبت کنیم که دچار افسردگی نشویم.

دکتر عظیمی ادامه داد: درحال حاضر اقدامات چند رشته ای از جمله درمان های دارویی، غیر دارویی و موج سوم روانشناسی برای مبارزه با افسردگی وجود دارد ولی باید خود مراقبتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز