خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دیدار با روسای دانشگاههای مازندران؛

آموزش و پژوهش مازندران نیازمند معماری مجدد است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۴۳

استاندار مازندران در دیدار با روسای دانشگاههای مازندران گفت : آموزش و پژوهش مازندران نیازمند معماری مجدد است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمد اسلامی با تسلیت دهه آخر صفر و درگذشت جمعی از هموطنان در اثر زلزله در غرب کشور، ظرفیت دانشگاهرا برای توسعه و پیشرفت جامعه بسیار مهم توصیف کرد و گفت : ما انتظار رفتاری متفاوت را از دانشگاه داریم و استعداد انسانی مازندران تحول آفرین است .

وی افزود : سرآمدی ، خرمی و آبادانی مازندران آرزوی همه ماست و همه باید تلاش کنیم مردمانی سربلند و با عزت داشته باشیم .
مقام عالی دولت در استان افزود : باید در برنامه ریزی ها به استعداد و ظرفیت سرزمین و جمعیت توجه کرد و فراوانی عرضه تحصیلات تکمیلی مشکلی را حل نمی کند و به سمتی باید حرکت کرد که آموزش و پژوهش مسئله محور باشد .
وی شناسایی و ظرفیت سازی برای حلقه های مفقوده در حوزه اقتصادی و صادرات را یادآور شد و گفت : یکی از اقدامات مهم برای تولیدات مازاد بر مصرف مازندران برند سازی است چرا که با برند سازی زمینه منافع مشترک فراهم می شود .
اسلامی ادامه داد : تشکیل اتاق فکر با محوریت دانشگاه می تواند کمک بزرگی به توسعه مازندران نماید .
وی بهره گیری از خرد جمعی را برای توسعه متوازن و همه جانبه استان بسیار مهم خواند و گفت : توسعه با جهت گیری متوازن و متعادل در استان انجام خواهد شد و با پایش عملکرد در اتاق فکر و تحقق اقتصاد دانش بنیان و خلاقیت و ایده پردازی می توان بسیاری از مشکلات را مرتفع نمود .
استاندار مازندران زباله و فاضلاب را دو مشکل مهم مازندران خواند و بر بکارگیری فناوری های نو و هسته های خلاقیت و نوآوری برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت : با توسعه گردشگری نیز می توان اشتغال زیادی ایجاد نمود .
وی بر راه اندازی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت : به زودی در قالب نشست مشترک بزرگان صنعت مازندران و رؤسای دانشگاه ها زمینه تقویت روابط دانشگاه و صنعت فراهم خواهد شد.
در این نشست رؤسای دانشگاههای مازندران به بیان وضعیت دانشگاه تحت مدیریت ، ظرفیت ها و پتانسیلهای موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی برای اثرگذاری بیشتر دانشگاهها در عرصه توسعه مازندران پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز