خبرگزاری کار ایران

استاندار سابق مازندران مطرح کرد:

افزایش اعتبارات استانی طی 4 سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۵۶۵

استاندار سابق مازندران گفت: با وجود نسبت جمعیت 4 درصدی استان مازندران به کشور، اعتبارات استانی در سال 92 حدود 2.5 درصد بوده که امروز به بالای 4 درصد رسیده و بودجه استانی از 3.1به 4.3 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار یلنا از ساری،ربیع فلاح جلودار  عصر امروز، در آئین معارفه استاندار جدید مازندران، با بیان اینکه با شعار اشتغال وارد این عرصه شده است، مهم ترین درس این دوره را فداکاری، تلاش، ایثار و گذشت عنوان کرد.

وی  یکی از نیازهای اساسی مازندران که همواره این استان از آن رنج می برد را همدلی، همزبانی و انسجام برای استفاده از همه ظرفیت استان برشمرد و افزود: با تلاش همه و حمایت‌ های نماینده ولی فقیه تلاش‌ها در کمال آرامش و در جهت توسعه استان در حال اقدام است.

استاندار سابق مازندران با تشکر از همه دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران دولتی و بخش خصوصی در راستای توسعه استان، گفت: رئیس جمهور در سفر استانی خود به استان، رسما عنوان کردند که مازندران در تحقق سیاست‌های دولت موفق عمل کرده است.

وی از جمله موارد مهم در آغاز به کار خود در این عرصه را وضعیت اعتبارات استان برشمرد و افزود: با وجود نسبت جمعیت 4 درصدی استان مازندران به کشور، اعتبارات استانی در سال 92 حدود 2.5 درصد بوده که امروز به بالای 4 درصد رسیده و بودجه استانی از 3.1به 4.3  درصد رسیده است.

فلاح با اشاره به افزایش اعتبارات در این دوره و طرح‌های نیمه تمام بسیار در استان گفت: این امر موجب شده تا در مدت 50 ماه بیش از 8 هزار طرح و پروژه به ارزش 8 هزار و یک صد میلیارد تومان افتتاح کنیم، هر چند مطالبات مردم مازندران بسیار بیش از این موارد است.

وی با بیان اینکه به لحاظ عدم وجود زیرساخت‌های مواصلاتی با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه هستیم، افزود: وجود بیش از 45 میلیون نفر مسافر و شب اقامت در استان مازندران ،ایجاب می‌کند که دولت توجه ویژه‌ای در رابطه با زیرساخت‌های مواصلاتی استان داشته باشد چرا که استان مازندران برای همه مردم ایران است.

فلاح با اشاره به اینکه دولت برای راه‌های مواصلاتی بیش از 500 میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: اما راه‌های شمال و آزاد راه شمال هنوز در ابتدای کار هستند، جاده هراز هنوز به بالای 55 درصد پیشرفت نرسیده اما در رابطه با محور سوادکوه اقدامات خوبی انجام شده که با اعتبار کمی شاهد پایان آن خواهیم بود.

فلاح جلودار مازندران را قطب کشاورزی و تعیین‌کننده برای امنیت غذایی کشور، دانست و با اشاره به اینکه اقتصاد مازندران بر محور آب قرار دارد بر مهار آب‌های سطحی تأکید کرد و گفت:  مهار آب‌های سطحی در این دولت با افزایش حدود 2.5 درصدی به 11.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به سد هراز به عنوان به عنوان بزرگ‌ ترین سد استان و تصویب فاینانس 480  یورویی، انجام این طرح را از اولویت‌های مهم استان عنوان کرد وادامه داد: با انجام آن می‌توان 120 هزار هکتار از اراضی اطراف آن را توسعه داد و زیر کشت برد که هم موجب اشتغال و هم تأمین کننده مواد غذایی کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز