خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران خبر داد:

افزایش 30 درصدی عضویت بانوان مازندرانی در شوراهای روستایی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۵۴

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت که عضویت بانوان روستائی استان در ترکیب پنجمین دوره شورای اسلامی حدود 30 درصدی نسبت به دوره گذشته بیشتر شده است.

به گزارش ایلنا از ساری،جعفر قمی اویلی در جلسه شورای اداری شهرستان نکا آماری در این زمینه ذکر نکرد ولی افزود : حضور بانوان در فعالیت های مختلف اجتماعی و اقتصادی از جمله تاکیداتی است که باید مورد توجه قراتر گیرد تا بانوان با حفظ کرامت در بخش های مختلف بکارگیری شوند.

بر اساس گزارش رسمی استانداری مازندران ، از هفت هزار و 706 نفر عضو شوراهای روستایی مازندران ، 226 نفر زن هستند.

همچنین بر اساس این گزارش ، هم اکنون از 2 هزار و 150 دهیار در مازندران ، 156 نفر معادل حدود پنج درصد زن هستند.

مدیرکل سیاسی استانداری مازندران گفت : براساس برنامه ریزی دولت ، 30 درصد از پست های سازمانی دولت دوازدهم به بانوان و جوانان اختصاص می یابد که این مساله یک شعار نیست بلکه استفاده از ظرفیت هاست.

قمی اویلی همچنین در این جلسه از نحوه برخورد دشمنان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان ' اشتباه استراتژیک ' یاد کرد و اظهار داشت : سپاه نهادی برخاسته از متن مردم و بدنه انقلاب است و به نوعی حلقه اتصال مردم به شمار می رود .

وی افزود : ملت ما در دوران مختلف این انقلاب با ولایتمداری به این جایگاه ویژه در جهان رسیده است و به همین خاطر با وجود جنگ و ناامنی در منطقه ، از کشورهای امن هستیم.

مدیرکل سیاسی استانداری مازندران گفت : امروز ملت ما با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های مختلف به جایگاه والایی در جهان و به مرحله صدور انقلاب رسیده است و دشمنان با این یاوه گویی های نمی توانند خللی در اراده پولادین ملت ما ایجاد کنند و دشمن بداند ملت ما با ولایتمداری به قله های بلند و رفیع تری دست خواهد یافت.

استان مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که 49.5 درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز