خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران:

سلامت زیر بنای بقای یک کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۱۹۵

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت:اگر جامعه ای سلامت نباشد نمیتواند در بخش های دیگر به خوبی نقش ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،محمدعلی بهمنیار صبح امروز در همایش استانی پدافند غیر عامل با اشاره به اهمیت امنیت غذایی اظهار داشت: اقدامات پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی می تواند نقش اساسی در کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری در برابر تهدیدات و کاهش تبعات ناشی از مخاطرات طبیعی ایفا کند.

وی افزود: با توجه به گستردگی بخش کشاورزی، پدافند غیرعامل در حفظ سلامت و تثبیت وضعیت تولید نقش انکارناپذیری دارد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه سلامت زیر بنای بقای یک کشور است گفت:اگر جامعه ای سلامت نباشد نمیتواند در بخش های دیگر به خوبی نقش ایفا کند.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی حفظ و امنیت غذایی را به نوعی اقتصاد مقاومتی مطرح کرد و ادامه داد:بایستی شرایط را برای تولیدات داخلی به خوبی فراهم کنیم تا نیاز به واردات نداشته باشیم

بهمنیار با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی و تامین کننده برخی از نیازهای غذایی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است،افزود:لازم است تا ضعف های بخش تولید احصاء و در جهت مرتفع شدن آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه اگر روزی بخش آب و خاک دچار مشکل شود نیمی از کشور دچار آسیب خواهد شد بر توجه بیشتر در زیر ساخت های کشور و استان تاکید کرد.

بهمنیار گفت: پروژه های ملی در حوزه پدافند غیر عامل از موضوعات مهمی است که نیاز به توجه بیشتر دارد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود:مازندران در بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده بخشی از نیازهای کشور به لحاظ کمی و کیفی باید مورد توجه قرار گیرد.

بهمنیار گفت:لازم است همه ما برای حفظ منابع ملی خودمان تلاش مضاعف داشته باشیم و اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران آماده هرگونه همکاری در زمینه پدافند غیر عامل در مطالعات و تحقیقات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز