خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی:

بهبود کیفیت زندگی کاری نیاز امروز جامعه کار و تولید است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۴۴

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی گفت:برخورداری نیروی کار از سلامتی جسمی، روانی، فرهنگی و اجتماعی و نشاط اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی کاری با بهره وری و که نیاز امروز جامعه کار و تولید است پیوند وثیقی دارند.

به گزارش ایلنا از ساری ،" حسن محمد صادقیان " در اولین هم اندیشی تخصصی مدیران امور اجتماعی ادارات کل تعاون،کارورفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور که  با تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه در ساری برگزارشد زمینه سازی برای ایجاد نشاط اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری این نشست دانست .

وی افزود : با اجماع سازی و فهم مشترک در رویکردها و جهت گیریهای وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و عمیق ترشدن شناخت ها ، مسئولیت ها و ایجاد نگرش های همسو و هم جهت ، با روحیه همدلی و همراهی فرصت ها برای نقش آفرینی شایسته تر در جهت مدیریت و کاهش آسیبهای اجتماعی فراهم می آید .

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی  خاطرنشان کرد : قصد داریم دراین نشست تخصصی هم اندیشی برنامه ریزی های لازم و اجرایی را برای استفاده از تجارب پیشین و دانش به روز را برای حل مسائل و ایجاد سلامت، روانی، فرهنگی و اجتماعی و نشاط درمحیط های کاری داشته باشیم .

دکترصادقیان با اشاره به نتایج و یافته های تعدادی از پژوهش های انجام شده به تبیین آسیب های اجتماعی در محیط های کاری پرداختند و گفت : مطابق پژوهشها نرخ تحقیق به عمل، 90 به 10 است که معنای آن این است که در کشورهای در حال توسعه عمده تحقیقات تزیینی است و کاربرد پیدا نمیکنند ولذا ما در کنار انجام تحقیقات، باید بدنبال کاربست یافته های تحقیقی  باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی  ، راه اندازی مراکز ایمن در محیط های کاری ، شناسایی نیازهای ساکنان بافت های فرسوده غیررسمی درتهران ، تهیه بسته های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محیط های کاری ، ارائه راهکارهای پیشگیری از اعتیاد زنان در محیط های کاری و... را از جمله پژوهش های دردست اقدام معاونت قرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برشمرند .

وی برایجاد تعاملات مناسب میان کارفرمایان و کارگران تاکید کرد و گفت : مدیران امور اجتماعی باید با تخصص کافی ومخاطب شناسی درست امور را پیش ببرند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز