خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران:

مطالبه اصلی نابینایان حضور در جامعه و ایفای نقش اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۷۶

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: امروزه مطالبه اصلی نابینایان حضور در جامعه و ایفای نقش اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بابلسر ،دکتر سعید آرام در مراسم بزرگداشت روزجهانی نابینایان (عصای سفید) که در مجتمع میزبان شهرستان بابلسر ،برگزار شد اظهار داشت: همه ساله در تمام دنیا این روز را برای دو هدف اصلی برنامه ریزی می کنند، یکی نشان دادن اهمیت به روشندلان و نابینایان و توجه به مشکلات و ایجاد محیط مناسب برای این عزیزان است و دیگری ایجاد فرصتی که بتوانند توانمندی ها و ظرفیت و پتانسیل های خود را به آحاد جامعه نشان دهند.

دکتر آرام  بیان داشت: در سراسر دنیا ۲۸۰ میلیون نفر با اختلالات بینایی مواجه هستند که از این تعداد ۳۰ تا ۴۵ میلیون نفر نابینای مطلق هستند.

او افزود: بیماری های عفونی و طول عمر بشر از مهمترین عوامل بروز نابینایی بوده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی مازندران: در سال ۹۵ در راستای اجرای طرح غربالگری بینایی بیش از ۱۰۴ هزار کودک ۳ تا ۴ ساله تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که حدود ۳ هزار کودک دچار اختلال بینایی  تنبلی چشم بودند.

سعید آرام گفت: برنامه سازی مناسب در جهت توانمند سازی معلولین حائز اهمیت است از این رو  با توجه به مهمترین مشکل نابینایان که نبود و عدم توزیع عادلانه تجهیزات می باشد، باید بر آن شویم موانع محیطی شهر را برداریم و فضا و امکانات را تسهیل کنیم تا شاهد حضور پر رنگ عزیزان معلول و نابینا شویم.

دکتر آرام با بیان اینکه امروزه مطالبه اصلی نابینایان تامین هزینه معیشتی نیست خاطر نشان کرد: حضور در جامعه و ایفای نقش اجتماعی از مهمترین مطالبه آنان می باشد.

وی ادامه داد: این عزیزان خواستار آنند که در جامعه حضور داشته تا بتوانند نقش خود را به شهروندان ایفا کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران، اشتغال را از جمله مشکلات اصلی معلولین برشمرد و اذعان کرد: نوع نگرش و تفکری که جامعه نسبت به این افراد دارد موجب آن می شود تا این عزیزان نگاه دیگران را با ضعف و ترحم  برداشت کنند و نباید فراموش کرد که در طول تاریخ انسانهایی توانمند همچون شاعر رودکی، تاثیرگذاری قابل توجه ای در جامعه داشته اند.

 

در ابتدای این مراسم سید مهدی مسلمی روشندل بابلسری، مدیر عامل کانون نابینایان استان مازندران در گزارشی کوتاه بیان داشت: طی دوسال،  ۱۴۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه از بانک ها در جهت حمایت از معلولین و نابینایان و کم بینایان استان دریافت شد.

 

در این مراسم که مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند به نفرات برتر کنکور و قهرمانان معلول، نابینا و کم بینا استان مازندران با اهداء هدایایی تقدیر شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز