خبرگزاری کار ایران

سفیر عراق در ایران :

حذف ویزا سفر زائران ایرانی را به عتبات عالیات تسهیل می کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۸۶

سفیر عراق در ایران گفت:امیدوارم تا در آینده نزدیک ویزا بین دو کشور حذف شود تا ایرانیان راحت تر به این کشور سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛سفیر عراق در ایران با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق از نظر تاریخی برادر هستند و اربعین موجب عمیق ‌تر شدن این روابط شده است ، افزود:، امیدوارم  تا در آینده نزدیک ویزا بین دو کشور حذف شود تا ایرانیان راحت تر به این کشور سفر کنند.

اجح صابر عبود الموسوی، امروز در دیدار با استاندار مازندران با اشاره به اهمیت روابط میان ایران و عراق و تاثیر آن بر منطقه، اظهار داشت: بخاطر وجود اشتراکات میان دو کشورنظیر مرز مشترک طولانی، موقعیت استراتژیک وحدت دین و مذهب این روابط محکم و پابرجا است  وحتم دارم  روابط دو کشور در روابط بین‌الملل نیز تاثیر مستقیم و مثبت خواهد داشت.

وی  با اشاره به قرار داشتن در یک برهه تاریخی مهم و ضرورت اتخاذ تصمیات تاریخی،افزود: رهبری ایران به‌ عنوان فردی باهوش و حکیم ،همیشه اشاره دارند که با اینکه صدام سعی کرد بین دو کشور تفرقه ایجاد کند، اکنون رابطه دو ملت بسیار خوب است و ایشان عراق را در زمینه آموزشی و فرهنگی یاری و  از عراق با خطاب عراق عزیر همواره یاد می ‌کنند.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق از نظر تاریخی برادر هستند و اربعین موجب عمیق ‌تر شدن این روابط شده است ، افزود:، امیدوارم  تا در آینده نزدیک ویزا بین دو کشور حذف شود تا ایرانیان راحت تر به این کشور سفر کنند.

عبودالموسوی با اشاره به ابراز نگرانی فعالان اقتصادی از حجم مبادلات دو کشور، گفت: این نگرانی‌ها ادامه نخواهد یافت و پیشنهادات و راهکارهای بیان شده در نشست با فعالان اقتصادی را موثر برشمرد.

وی با بیان اینکه در جلسه با فعالان اقتصادی پیشنهادات بسیار مهمی، مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بسیاری از پیشنهادات را می ‌توان سریعاً عملی کرد.

عبودالموسوی  گفت: تولیدات مازندران در زمینه کشاورزی قابل تحسین بوده و برای بازار عراق مهم است.

وی افزود: کشور شما در تحریم ها خوش درخشید و در پسا تحریم کشوری بزرگ عنوان شد این امر برای استحکام روابط ما مهم است.

سفیر عراق در ایران یکی از گام‌های موثر در پیشبرد روابط را برگزاری نمایشگاه دائمی برشمرد و به عنوان یک راهکار عملیاتی، شهر بصره را به‌خاطر موقعیت استراتژیکی آن پیشنهاد کرد و گفت: درخواست می‌کنیم تا 40 یا 50 هکتار زمین را در اختیار ما قرار دهند تا نمایشگاه را در آن برقرار کنیم، در کنار آن مجموعه رسانه ‌ای هم برای تبلیغ باید باشد.

عبودالموسوی با بیان اینکه دیدگاه مشترک باید بین دو کشور وجود داشته باشد، افزود: هر یک از طرفین نباید تنها به کالای خود فکر کند و باید یک طرف دولتی برای مدیریت وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم پروژه ارتباط ریلی میان ایران و عراق عملی شود  وادامه داد: انجام این پروژه بسیار اثرگذار بوده و ایران از طریق عراق می ‌تواند به کشورهای دیگر وصل شود.

عبودالموسوی گفت: با تمام مسائل می ‌توان گام‌ های موثری را در پیشبرد روابط دو کشور برداشت و به‌ عنوان سفیر از تمام ظرفیت خود در این رابطه استفاده خواهم کرد.

سفیر عراق با پیشنهاد ایجاد خواهرخواندگی میان مازندران با یکی از شهرستان‌های مرتبط عراق، این امر را در معرفی ظرفیت مازندران و پیشبرد مسائل موثر دانست و بر برگزاری جلسات میان فعالان اقتصادی مازندران و عراق تأکید کرد.

عبودالموسوی بر با تاکید صداقت در کار آن راعامل موفقیت دانست و افزود: ده‌ها شرکت ایرانی، بخاطر صداقت و کیفیت کالاهایشان، پروژه‌های خود را در عراق اجرایی می‌ کنند و همه می ‌توانند وارد منا قصه شوند.

وی با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی را در مبارزه با تروروسیم فراموش نخواهیم کرد، افزود: با همکاری خود توانستیم به جهان نشان دهیم که ما چه کسی هستیم.

سفیر عراق در ایران بر جهانی شدن زیارت اربعین تأکید کرد وگفت: با جهانی شدن زیارت اربعین ما این درس را به جهان خواهیم داد که ما با با پای برهنه و دست خالی تنها برای زیارت می ‌رویم و سلاحی در دست برای کشتن نداریم و این پیام بزرگی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز