خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبرداد:

کاهش ۶ درصدی مرگ در اثر تصادفات رانندگی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۶۷۲

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش شش درصدی مرگ در اثر تصادفات رانندگی در پنج ماه خبر داد.

علی عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه امسال 272 نفر شامل 208مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی به جز محور برون شهری که افزایش یک درصدی داشت، تصریح کرد: جاده های برون شهری با 190 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 70 و راه روستایی با 12 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با 47 ، بابل با 33 و آمل با 29  مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 75 نفر از افراد عابر، سرنشین و راننده هر کدام با 65 موتورسوار، 63 و دوچرخه سوار4 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: در پنج ماه امسال، شش هزار و 960 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز