خبرگزاری کار ایران

مدیر تجاری سازی و اشتغال دانشگاه مازندران خبر داد:

شرکت 6 دانشگاه مازندران در مسابقه ملی مناطره دانشجویی

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۱۰

مدیر تجاری سازی و اشتغال دانشگاه مازندران گفت: 6 دانشگاه مازندران در مسابقات مناطره دانشجویی مازندران شرکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضان مهدی زاده امروزدر نشست با خبرنگاران با محوریت ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان کشور با اشاره برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان کشور اظهار داشت: این مسابقات در 12 تیم استانی در 17 رشته تحصیلی از 6 دانشگاه استان به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه دانشجویان در رشته های علوم انسانی، مهندسی و پزشکی بیشترین متقاضی در این مناظره بوده اند ، افزود: مدیریت سیاسی، اقتصاد، حقوق، روانشناسی، قرآن و حدیث، تاریخ ، فقه و الهیات و جامعه شناسی در رشته علوم انسانی، عمران و کامپیوتر در رشته مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، بیوشیمی و رادیولوژی در این مسابقات شرکت کرده اند.

گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، علوم پزشکی بابل ، آزاد اسلامی واحد بابل ، دانشگاه مازندران ، نوشیروانی بابل و دانشگاه علوم کشاورزی ساری  و آزاد آیت الله آملی در این مسابقه حضور دارند.

مهدی زاده  افزود: برای برگزاری بهتر این مناظره ها و آمادگی دانشجویان تاکنون 2 کلاس آموزشی در زمینه فن بیان ، مذاکره و مناظره  تشکیل شده است.

وی ، 250 گزاره با موضوعات( فرهنگی، سیاسی و اقتصادی) با دو گروه  چهار نفره مخالف و موافق را از برنامه های این مسابقات اعلام کرد .

دبیرشورای سیاست گذاری مسابقات مناظره ایران در مازندران با بیان اینکه، 12 داور عضو هیات علمی  دانشگاه های مازندران این مسابقه را داوری می کنند از ارزیابی 32 شاخص شامل فن بیان  و نحوه مناظره برای داوری این مسابقات خبر داد.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مناظره به مسابقات منطقه ای که آبان ماه در تهران برگزار می شود، راه خواهند یافت و برترین های منطقه ای هم به ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اعزام می شوند.

مهدی زاده گفت: این مسابقات 12 و 13 مهرماه به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می شود.

زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه این نشست با بیان اینکه  مباحث علمی را لازمه شکوفایی فرهنگ جامعه برشمرد و آن را سبب رشد مناظرات علمی دانست.

وی افزود: بزرگان دینی بر این امر تاکید داشتند که مباحث و مناظره باعث تقویت قوه استدلال می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی نظریه پرداز نداریم گفت: خلاء این امر سبب شد تا مقام معظم رهبری آن را از دانشجویان در قالب مناظره مطالبه گری کنند.

وی افزود: مهمترین هدف مسابقات ملی مناظره پاسخ به مطالبه رهبر انقلاب است که برگزاری آن با رعایت اصول علمی و اخلاقی دانشجویان کردند.

تقوی شعار مناظره را "فرصتی برای یادگیری "اعلام کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز