خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریّه استان مازندران:

موقوفات باید نیازهای روز جامعه را تامین کنند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۱۶۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریّه استان مازندران گفت: موقوفات باید نیاز روز جامعه را تامین کنند و روحانیّون و مبلّغان باید وقف های نوین مبتنی بر نیازهای روز را تبیین و تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در همایش مهر تحصیلی در سالن توحید شهرستان بهشهر اظهار کرد: نیت وقف نامه فراهم کردن تسهیلات برای خانواده هایی است که بضاعت مالی کمتری دارند و بایست طبق نیت واقفین عمل کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف یکی از نیازهای روز جامعه است، افزود: تا دیروز نیاز جامعه به اطعام دهی  بود و مردم نیاتشان را به اطعام دهی وقف می کردند اما امروز نیاز جامعه تامین شرایط مالی برای خانواده های کم بضاعت است.

وی ادامه داد: موقوفات باید نیاز روز جامعه را تامین کنند و روحانیّون و مبلّغان باید وقف های نوین مبتنی بر نیازهای روز را تبیین و تبلیغ کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: درمان بیماری های صعب العلاج،تامین مالی برای تحصیلات فرزندان کم بضاعت، تامین جهیزیه و کمک مالی به نوعروسان بخشی از نیازهای روز جامعه است که باید در این راستا فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: برای خرید تجهیزات بیمارستانی درآمد حاصل از محل موقوفات صرف خرید دستگاه های سی تی اسکن، ام آر آی و آمبولانس بیمارستان شد.

وی با بیان اینکه اوقاف امانتدار است نه مالک، ادامه داد: لوازم تحصیلی دانش آموزان بابلی به ارزش حدود 14 میلیون تومان از محل موقوفه محمد اسماعیل رحمانی تهیّه و به آنان اهدا شد و لوازم تحصیلی دانش آموزان بهشهری از درآمد حاصل از محل موقوفه آقامیرزا مهدی خان اشرفی به ارزش 10 میلیون تومان تهیه و اهدا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اهمّیّت و ارزش وقف در دین اسلام اظهار کرد:موقوفه ای با قدمت حدود 800 سال در قائمشهر وجود دارد که درآمد حاصل از آن برای دارو و درمان خانواده های بی بضاعت هزینه می شود؛ پس از گذشت سالها از نیت واقف همچنان ثواب این عمل به واقف و خیر این کار به محرومین می رسد.

درهمایش مهر تحصیلی شهرستان بهشهر، لوازم تحصیلی در مجموع به ارزش 100 میلیون ریال به 178 دانش آموز بهشهری اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز