خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت ساری:

نقش بهورزان در جامعه حیاتی است/بهورزان نقش موثری در پیشگیری و مراقبت بیماریها دارند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۳۹۷

رئیس مرکز بهداشت ساری گفت:نقش بهورزان در سلامت جامعه حیاتی است و در پیشگیری و مراقبت از بیماریها نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،دکتر علی برزگر در مراسم بزرگداشت جشن روز بهورز که در هتل عرب ساری برگزار شد با اشاره 12 شهریور سالروز تاسیس خانه بهداشت اظهار داشت:نقش‌ بهورزان‌ در سلامت ‌جامعه‌ حیاتی‌ است.

وی افزود:امروز که ‌ما شاهد کاهش‌ مرگ‌ و میر مادران‌ وکودکان‌ هستیم‌ باید همه‌ را مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌ بهورزان‌ بدانیم‌، زیرا ارتقای‌ شاخص‌های‌ بهداشتی‌ کشور درگروی تلاش‌ و فعالیت‌ این‌ عزیزان‌ است‌.

رئیس مرکز بهداشت ساری با تشریح اقدامات بهورزان در جهت جلوگیری از کاهش مرگ و میر کودکان گفت: پیش از فعالیت بهورزان میزان مرگ و میر نوزادان 150-200 در هر هزار تولد نوزاد زنده بود که پس از استقرار خانه بهداشت این میزان به 20 تا 25 نوزاد کاهش یافت که این میزان نیز باید کاهش پیدا کند.

وی به شیوع به بیماریهای غیر واگیر در جامعه اشاره کرد و افزود:شرایط اینچنینی کار را برای بهورزان سخت تر  و وظیفه را بر آنان سنگین تر کرده است تا اقدامات لازم را در جهت جلوگیری آن انجام دهند.

برزگر ادامه داد: تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده‌ترین ‌روستاهای‌ کشور موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارایه‌ گردد و به‌ این‌ وسیله‌ از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود.

وی با بیان اینکه خانه بهداشت یکی از محیطی ترین ادارات تلقی شده و در هیچ سازمانی این گستردگی وجود ندارد،افزود:فاصله شمالی ترین و جنوبی ترین خانه بهداشت 170 کیلومتر است که این کار را برای بهورزان سخت تر می کند.

برزگر با اشاره به اولویت اقدامات دولت و تدبیردر حوزه سلامت گفت: در دولت تدبیررو امید 20 خانه بهداشت در مرکز مازندران ساخته شد و 12 خانه بهداشت دیگر در حال ساخت است.

وی افزود: همچنین در دولت تدبیر و امید 12 خانه بهداشت و درمان روستایی ساخته شد و 3 خانه بهداشت دیگر در حال ساخت است.

رئیس بهداشت مرکز مازندران با اعلام اینکه در هیچ یک از روستاهای استان خانه بهداشت استیجاری نداریم  از تجهیز و تعمیر خانه های بهداشت روستایی با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

وی افزود: در جهت رفاه حال بهورزان و مراکز بهداشت وسایل رفاهی اعم سرمایشی و گرمایشی در اختیار آنان قرار گرفت.

برزگر  خواستار محافظت از خانه بهداشت،همکاری بهتر با مردم ،دهیار و شورای روستاها و فراهم کردن زمینه مشارکت خیرین در حوزه سلامت را از بهورزان روستاها شد.

وی به اهمیت مطالعه بهورزان در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود:بهورزان در جهت ارتقاء سلامت جامعه نقش اثرگذاری دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز