خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان مازندران:

افزایش رشد سالمندی در مازندران/ بهزیستی مازندران پیش قراول حوزه سالمندان در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۰۹

مدیرکل بهزیستی استان مازندران از افزایش رشد سالمندی در مازندران معادل با 11.4 درصد در سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید سعید آرام جشن روز جهانی سالمند در سالن هلال احمر ساری به میزبانی سازمان بهزیستی استان مازندران و بنیاد فرزانگان برگزارشد با اشاره به اینکه سالمندان شهروندان ارشد جامعه هستند اظهار کرد:سالمندی جز افتخارات بشر بوده و هر آنچه که در مسیر توسعه و پیشرفت انجام می گیرد ماحصل آن در سالخوردگی و سالمندی دیده می شود.

وی افزود: فرآیند توسعه منجربه بهبود کیفیت زندگی شده و نتیجه این کیفیت طولانی شدن عمر بشر است.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:زمانی به دلیل بیماریهای واگیر و نبود امکانات درمان مرگهای زودرس به وجود می آمد اما به دنبال پیشرفت انسانها بیماریها کنترل شد و در نتیجه این عوامل عمر افراد نیز افزایش یافت.

وی افزود: زمانی نهایت عمر انسانها 50 سال بود اما امروز امید به زندگی در استان مازندران در خانمها به 81 سال و برای اقایان به 76 سال رسیده است.

آرام ادامه داد:این میانگین از میانگین امید به زندگی در کشور نیز بیشتر بوده است.

وی با اشاره به این امر که میزان جمعیت سالمندی در مازندران رشد بالایی داشته است گفت:در سرشماری سال 1390؛320 هزار سالمندان معادل 9.8 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دادند اما در سرشماری سال 1395 این مقدار به 374هزار نفرمعادل 11.4 درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت:این آمار حاکی از این امر بوده که جمعیت استان به سمت پیر شدن می رود که نشان از سطح بالای رفاه اجتماعی در مازندران است‌

وی افزود:سالمندی در کنار اینکه حز افتخارات بشربوده و منجر به توسعه می شود اما اگر در این حوزه برنامه ریزی مدونی صورت نگیرد به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد‌.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:دانشمندان پیش بینی کرده اند در سال 2050جمعیت سالمندان دنیا با کودکان برابر خواهد شد و اگر برنامه ریزی صحیحی در این مورد صورت نگیرد در سال 2050 دنیایی خواهیم داشت که 50درصد نیرو کار و 100درصد مصرف کننده دارد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هزینه درمانی در دوره سالمندی بسیار بالاتر از سنین دیگر است گفت:در استان مازندران 14مرکز روزانه سالمندان و 8 مرکز ارائه خدمات پیشرفته و تخصصی سالمندان به سالمندان خدمات می دهد‌.

آرام خاطرنشان کرد:مهمترین مشکل سالمندان استان نبود طراحی شهری مناسب است .

وی گفت:بهزیستی مازندران پیش قراول حوزه سالمندان کشور بوده و برنامه های متعددی با هدف حفظ ارتباط اجتماعی سالمندان با مخیط اطراف با بهره گیری از توان تمامی سالمندان انجام داده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز