خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد اسلامی مازندران:

در هیات ها از موسیقی مبتذل استفاده نشود

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۹۵۳

مدیر کل ارشاد اسلامی مازندران گفت: گروهای تعذیه خوان در اجرای تعذیه واقعیات عاشورایی را منتقل کنند و از نقل مسائل ساختگی که از واقعیات عاشورا به دور است پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،احد جاودانی در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت:اهمیت ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر کسی پوشیده نیست زیرا در قرآن کریم نیز بارها بر اهمیت این موضوع تاکید شده است .

وی افزود: تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم و دفاع مقدس  فرصت مناسب برای پیوند قیام عاشورا و نهضت حسینی با امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به آسیب های در جامعه وجود دارد الزامی دانست و تشریح این امر را برای مخاطبین لازم عنوان کرد.

وی افزود:امر به معروف به عنوان یک فریضه شرعی است که رسانه ها نیز می توانند در اجرای این فریضه نقش مهم و اثرگذاری داشته باشند.

جاودانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه اصلی و الهی هستند که باید مبنا و سرلوحه تمام امور قرار گیرند، گفت:هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی پرداختن به رخدادهای دینی در ماه محرم را از ضروریاتی دانست که باید با برجسته کردن این رخدادها ارزش های دینی را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود :پرداختن به ماه محرم و قیام عاشورا چهره زیبایی از دینداری و مردم داری و عشق و علاقه به ارزش های دینی را برای مردم ترسیم می کند .

وی به سوگواری تاسوعا و عاشورای ماه محرم اشاره کردو گفت:بهتر است تا در عزادرایها از تصاویر و شمایل ائمه اطهار استفاده نشود و شاعران در اشعار خود به دنبال تحریف واقعیات نباشند.

جاودانی ادامه داد: ضرورت دارد تا در هیات ها از موسیقی مبتذل استفاده نشود و گروهای تعذیه خوان در اجرای تعذیه واقعیات عاشورایی را منتقل کنند و از نقل مسائل ساختگی که از واقعیات عاشورا به دور است پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه معرفی قیام امام حسین (ع) بزرگترین معروف است ،افزود:رسانه ها خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و قیام عاشورا را به جامعه معرفی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز