خبرگزاری کار ایران

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه :

صلح پایدار در سایه دین اسلام محقق می شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۵۵۱

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، گفت:صلح پایدار در سایه دین اسلام محقق می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن قشقاوی در نخستین پیش همایش علمی تخصصی هشتمین اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در سالن هلال احمر ساری برگزار شد ، اظهار داشت: اندیشمندان  جهانی با فراهم کردن زیر ساختهای لازم برای رفاه زندگی بشر  زمینه توفیقات فراوان را درزمینه علم ،دانش و تکنولوژی فراهم کردند که این افتخارات برای ما افتخار تلقی می شود.

وی با اشاره به فلسفه  بعثت نبوی  درتجلیل اخلاق افزود: باید بدانیم جهان امروز با  پنج بحران جدی  مواجه است که کمبوداخلاق یکی از بحران های جدی است که جوامع جهانی سعی کردند درقالب قوانین جایگزینی برای اخلاق پیدا کنند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: با پیشرفت فناوری، جهان امروز به دهکده ای تبدیل شده اما بشر با وجود پیشرفت ها و ویژگی های مثبت، درپنج حوزه اساسی دچار مشکل است و تنها سیاست عالی علوی قابلیت مقابله با این مشکلات را دارد.

وی  افزود:نخستین مشکل جهان، تداوم جنگ و فقدان صلح پایدار است و بسیاری می پنداشتند با پایان یافتن جنگ های جهانی اول و دوم، هرگز جنگ دیگری روی نخواهد داد اما هم اینک دنیا سالیانه با تداوم جنگ مواجه است.

قشقاوی، مشکل دوم جهان را فقدان عدالت دانست و افزود:امروز منحنی شکاف بین فقر و غنا در دنیا در حال افزایش است و بدون شک فریاد عدالت خواهی امیرالمومنین علی(ع) و پیام غدیر می تواند راه تقابل با این مشکل در دهکده جهانی باشد.

وی گفت: اخلاق، مشکل سوم جهان امروز است به گونه ای که شاهد سقوط اخلاق و جایگزینی قانون به جای اخلاق هستیم درحالی که اخلاق فراتر از قانون است و می تواند هدایتگر جامعه باشد.

قشقاوی، مشکل چهارم جهان را ناپایداری خانواده بیان کرد و گفت:در جهان امروز شاهد ناپایداری، سستی کانون خانواده و ترویج زندگی بدون خانواده هستیم در حالی که موارد فقهی دین اسلام و مساله غدیر تاکید بر حفظ بنیان خانواده دارد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: در دهکده جهانی امروز، خانواده یک بحران جدی است و غدیر تنها راه برون رفت از این بحران است

وی از بی توجهی به مقوله حفاظت محیط زیست به عنوان مشکل پنجم جهان یاد کرد و بیان داشت:معضل جهانی محیط زیست از جمله تولید گازهای گلخانه ای و خشکسالی دستارود نظام مدرن است که به تخریب جهان پرداخته است و این بحران را تنها با آموزه های مکتب عالی علوی می تواند حل کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز