خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

رشد 27 درصدی تولید گوشت مرغ در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۴۸۷

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رشد 27 درصدی تولید گوشت مرغ در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،علیرضا عطایی‌نژاد گفت: شرایط آب و هوایی و اقلیمی مازندران برای فعالیت‌های کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران در این بخش قرار دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مازندران با دارا بودن تنها مرکز لاین ایران و خاورمیانه و واحدهای متعدد اجداد، مادر، گوشتی، جوجه کشی، کارخانه خوراک دام و کشتارگاه‌های صنعتی طیور، دارای زنجیره کامل تولید گوشت مرغ در کشور است که از نظر کمی و کیفی رتبه نخست تولید جوجه یک‌روزه گوشتی کشور را با 30 درصد کل تولید و تولید 11 درصد گوشت مرغ کشور دارا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: پنج ماهه نخست امسال 209 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در کارخانه‌های جوجه‌کشی استان تولید شد که 130 میلیون قطعه آن مربوط به مزارع مرغ مادر بوده است که 51 میلیون قطعه آن در مازندران توزیع و در واحدهای مرغ گوشتی جوجه‌ریزی شده که تولید 95 هزار تنی گوشت مرغ آماده پخت را به همراه داشته است.

این مسؤول اضافه کرد: تولید جوجه یکروزه مزارع مرغ مادر، تعداد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی و تولید گوشت مرغ به ترتیب از رشد 3.9 درصد، 23.8 درصد و 27.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز