خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران:

هزینه های تشریفات در محرم صرف مسکن و ازدواج نیازمندان شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۴۹۴

مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران گفت:بیش از یکهزار میلیارد تومان در ماه محرم اطعام دهی می شود این درحالی است که می توان با این هزینه در تامین مسکن و یا ازدواج نیازمندان کمک رسانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عیسی طوسی در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی اظهار داشت: با توجه به آسیب ها و پیرایه های موجود در مراسم و مناسبت ها به ویژه مراسم عزاداری ماه محرم ضروری است آسیب شناسی مناسبی از مراسم و مناسبت ها بر اساس مراحل اجرایی آن ها (برنامه ریزی، سیاست گذاری، هماهنگی، هدایت، مدیریت و نظارت) ارائه شود .

وی افزود:با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت حضور نهادهای مربوطه، دستگاههای مرتبط در جلساتی که برای بررسی این موضوع برگزار می شود حضور ندارند و این امر موجب می شود تا مصوبات اجرا نشده و نوعی آسیب تلقی شود.

مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران به برپایی خیمه عزا در ماه محرم اشاره و آن را نوعی آسیب دانست و گفت: با وجود مساجد و تکایا خیلی ضرورتی برای برپایی چادر در خیابان ها وجود ندارد چرا که با حقوق شهروندی منافات دارد.

وی  علامت گردانی در دسته های عزاداری را نیز نوعی آسیب برشمرد و گفت: استفاده از آرایش های نامناسب در دسته روی ها آسیب دیگری است که باید مدیریت شود.

طوسی افزود: بیش از یکهزار میلیارد  تومان در ماه محرم اطعام دهی می شود این درحالی است که می توان با این هزینه در تامین مسکن و یا ازدواج نیازمندان کمک رسانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مراسمات عاشورایی تشریفاتی شده است گفت:باید راهکارهای مناسب در جهت مدیریت این امر اتخاذ شود.

وی به متمرکز شدن دسته های عزاداری در مرکز استان تاکید کرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز