خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد:

ضرورت شناخت و پرهیز از آسیب ها و خرافات مذهبی در محرم

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۴۹۱

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران شناخت و پرهیز از آسیب ها و خرافات مذهبی در محرم را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت الاسلام شکریان  در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی اظهار داشت:عملکرد بی بدیل ستاد در یک دهه گذشته موجب سازماندهی و سالم سازی رویکردهای برگزاری مراسم و آیین های مذهبی و ترویج و تبیین شعائر دینی در سطح کشور شده و این موضوعی است که از سوی نهادهایی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن صحه گذاشته شده است.

وی افزود: در جهت تاکید بر ساماندهی شئون فرهنگی این جلسه 5 جلسه استانی و 93 جلسه شهرستانی در 6 ماهه سالجاری در استان برگزار شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران  ساماندهی و ارتقاء مراسمات و جلوگیری از آسیب های اجتماعی را از اهداف این برنامه عنوان کرد و گفت: به دلیل تقارن دهه اول محرم با هفته امر به معروف و نهی از منکرو همچنین هفته دفاع مقدس تلاش می شود تا عزاداری محرم بصورت منسجم برگزار شود.

وی با رصد آسیب های ممکن در ماه محرم افزود: در برخی از مراسمات محرم اطعام دهی می شود اما از مبلغ و سخنران در آن مراسم بهره گیری نمی شود که این امر نوعی آسیب تلقی می شود.

شکریان استفاده از ابزار آلات موسیقی در دسته روی ها از دیگر آسیب های این ماه عنوان کرد و گفت:اگر چه قمه زنی در استان کم شده است اما ضرورت دارد در صورت مشاهده جلوگیری شود.

وی استفاده از اشعار بی محتوا در مراسم عزاداری ماه محرم را از دیگر آسیب های این ماه عنوان کرد وافزود:گاهی افراط و تفریط با استفاده از سیستم های صوتی آزاردهنده تا پاسی از شب در ماه محرم مشاهده می شود لازم است در جهت جلوگیری از این موارد تدابیر درست اتخاذ شود.

شکریان به برپایی چادرهای عزاداری در خیابان ها اشاره کرد و ادامه داد: با وجود مساجد و تکایا ضرورتی برای برپایی چادر و خیمه در خیابان ها وجود ندارد گاهی دیده می شود مساجد خالی است و عزاداران در خیمه های خیابانی عزاداری می کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: استفاده از آرایش های کذایی در روز تاسوعا و عاشورا نوعی انحراف فرهنگی و مغایر با عرف وشئونات اسلامی و ملی است باید با متخلفان برخورد شود.

وی برگزاری عزاداری امام حسین (ع)را بصورت منسجم و متمرکز امری لازم دانست و گفت: تدابیری اتخاذ شود تا این امر به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار شود.

شکریان افزود:استان مازندران با بیان اینکه مازندران از مداحان مشهور و بنامی برخوردار است ضرورت دارد این مداحان از سوی رسانه ملی استان در سطح ملی معرفی شوند.

وی در ادامه به پرپایی نماز ظهر عاشورا در سطح استان تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز