خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان بهشهر تاکید کرد:

اعتبارات دهیاری با مستندات هزینه شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۸۱۰

فرماندار شهرستان بهشهر گفت:اعتبارات روستایی برای روستا باصورت جلسه و مصوبه شورا و با مستندات کافی هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،فرماندار شهرستان بهشهر در نشست آموزشی توانمندسازی اقتصاد روستایی با رویکرد بانکداری پیوندی در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها با اشاره به توسعه نیافتگی روستاهای این شهرستان اظهار کرد: برخی از روستاهای شهرستان بهشهر از جاده نامناسب،کمبود آب و مشکلات دیگر رنج می برند که  برای تحول و توسعه روستایی به توجه مدیران استانی و اعتبارات لازم نیازمند است.

سید خالق سجادی با بیان اینکه مطالبه گری اعضای شوراهای روستاها و دهیاری ها پیش شرط توسعه روستایی است،افزود:اعتبار سالانه برخی از روستاها به 100میلیون ریال نمی رسد اما همین اعتبار اندک صرف اموری می شود که جزو وظایف دهیاری ها و شوراهای روستایی نیست.

وی بر مطالبه گری دهیاران و شوراهای روستایی تاکید کرد و ادامه داد: با رعایت ادب،مهمان نوازی و همکاری با ادارات و شرکت های دولتی،عزت نفس روستایی را حفظ کنید و مطالبه گر باشید در غیراینصورت توسعه روستایی محقق نمی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر تصریح کرد:اعتبارات روستایی برای روستا هزینه شود و اعتبارات با صورت جلسه  و مصوبه شورا و با مستندات کافی هزینه شود؛اعتبارات روستایی نباید صرف ساخت مساجد،تشریفات و یا حواشی کار شود.

سجادی به پروژه توانمند سازی اقتصاد روستایی با رویکرد بانکداری پیوندی اشاره کرد و افزود:مجری این پروژه سازمان بهزیستی است و 16دستگاه اجرایی جهت همکاری پیش بینی شده است و دهیاران همکاری های لازم با آموزش دهندگان پروژه داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه و اشتغال روستایی طرح های مختلفی در راستای اشتغال زایی ایجاد شد و طرح توانمندسازی اقتصاد روستایی با رویکرد بانکداری پیوندی یکی از این طرح هاست که توانمندسازی و بهبود معیشت افراد کم در آمد وبی بضاعت،توسعه عدالت اجتماعی از طریق فراهم کردن تسهیلات برای گروه های آسیب پذیر،کاهش فقر،کمک به کاهش نرخ بیکاری از مهمترین اهداف این پروژه است.

فرماندار شهرستان بهشهر با اشاره به بالابودن نرخ بیکاری و محرومیت روستاهای این شهرستان گفت: بهشهر از جمله شهرستانهای در استان است که قابلیت اجرایی این طرح را دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز