خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر غیرواگیر وزارت بهداشت:

پوشش درمانی بیماران دیابتی به 70درصد می رسد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۸۳

معاون دفتر غیرواگیر وزارت بهداشت:تلاش داریم تا سال 2018 پوشش درمانی بیماران دیابتی را به 70درصد افزایش دهیم و افرادی مبتلا را کاملا شناسایی و تحت کنترل قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علیرضا مهدوی در نشست تخصصی سیاستگذاران سلامت در حوزه دیابت اظهار داشت: دیابت یکی از بیماری های مهم در دنیای امروز است که بسیاری از افراد را درگیر کرد که می توان با اجرای برنامه های دقیق در حوزه سلامت گام اساسی درزمینه کنترل و کاهش آن برداریم.

وی افزود:ارائه  سند ملی غیرواگیر و سیاست های کلی وزارت  بهداشت با 9هدف در راستای کنترل و کاهش دیابت درکشور تدوین شد تا بتوانیم  این بیماری را کنترل کنیم.

معاون دفتر غیر واگیر وزارت بهداشت گفت:هدف اصلی ما از برگزاری همایش و تدوین سند ثابت نگه داشتن مبتلایان،کنترل و کاهش بیماران است ضمن اینکه باید هزینه ها را نیز با تحت پوشش قرار دادن بیماران به بیمه های درمانی ،  کاهش دهیم.

وی افزود:  نیمی از بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند و نیمی دیگر نیز درمان مطلوب دریافت نمی کنند می طلبد که همه استان ها در زمینه افزایش رضایتمندی،ارائه خدمات، و کاهش دیابت  برنامه منظم و منسجمی ارائه دهند.

مهدوی افزود: تلاش داریم تا سال 2018 پوشش درمانی بیماران دیابتی را به 70درصد افزایش دهیم و افرادی مبتلا را کاملا شناسایی و تحت کنترل قرار گیرند.

وی گفت:در سامانه ثبت بیماری درزمینه افزایش خدمات و ملزوماتی که نیاز بیماران است 23استاندارد تعریف شد و همچنین ارائه خدمات غربالگری و بیماریابی و مراقبت در قالب سامانه پرونده الکترونیک بخشی از برنامه های وزارت بهداشت در حوزه کنترل دیابت  بود.

وی ادامه داد: درراستای خدمات نوین غیرواگیر ،افراد بالای 40سال از نظر سکته  های قلبی خطرسنجی می شوند در این راستا با آموزش خودمراقبتی تلاش می شود این بیماری ها را کنترل کنیم.

مهدوی افزود:در طرح تحول سلامت هرفردی باید خدماتی را دریافت کند که خدمات دیابتی به افرادبالای 30سال  ارائه می شود که در این راستا  پزشکان خانواده نقش مهمی در کنترل بیماری دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز