خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک ایران مطرح کرد ؛

پیشرفت شرکت آنتی ‌بیوتیک ایران الگویی موفق برای صنعت مازندران/تامین 75 درصد نیاز آنتی بیوتیک کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۳۵۴

مدیر عامل شرکت آنتی بیوتیک ایران گفت: پیشرفت شرکت آنتی ‌بیوتیک ایران می ‌تواند الگویی موفق برای صنعت و اشتغال مازندران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمد نادری علیزاده، امروز در نشست با خبرنگاران، با تأکید بر توجه به حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی و مذمت کالای خارجی که مشابه داخلی دارند، اظهار داشت: در وضعیت کنونی که حال صنعت در استان مازندران خوب نیست و شرکت‌ های بزرگ با مشکلات عدیده مواجه‌اند، پیشرفت شرکت آنتی ‌بیوتیک ایران می ‌تواند الگویی موفق برای صنعت مازندران و اشتغال باشد.

نادری با بیان اینکه هدف این شرکت تولید مواد اولیه دارویی مانند آنتی بیوتیک‌های خوراکی است، افزود: پروژه این شرکت در سال 74 آغاز شد و فاز نخست آن در سال 80 با اعتبار 120 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 16هکتار و سطح زیربنای 25مترمربع در شهرستان ساری بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک ایران گفت: این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین یکی از شرکت های پیشرو در ساخت مواد موثر دارویی است که به صورت تخصصی به تولید انتی بیوتیک های خوراکی دسته های بتالاکتام، سفالوسپورین، ماکرولید و مواد حد واسط مربوطه با استفاده از تکنولوژی های مدرن شیمیایی، آنزماتیک و بیوتکنولوژی می پردازد.

وی افزود: مواد مؤثره دارویی  این شرکت درشش خط تولیدی برای تولید محصول نهایی در شرکت‌های دارویی دیگر ساخته می‌شود.

نادری وضعیت شرکت آنتی‌بیوتیک ‌سازی ایران تا پیش از شهریور 93 را نامناسب خواند و گفت: زیاندهی متوالی و‌ زیان انباشته‌400  میلیارد ریالی در صورت ‌های مالی شرکت که 120 میلیارد ریال مربوط به سال‌های 91  و 92 بود، از جمله مشکلات موجود در زمان تحویل شرکت به حساب می‌آمد.

وی به 9 میلیارد تومان بدهی معوقه به بانک‌های تجارت و ملت و نیز بدهی آتی 60 میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: عدم پرداخت 5ماه حق بیمه سهم کارفرما و پرسنل و ابطال دفاتر بیمه پرسنل از دیگر  مشکلات موجود بود که باید رفع می ‌شد.

نادری ضمن اشاره به وجود چندین پرونده تعیین تکلیف نشده به مبلغ 105 میلیارد ریال در حوزه‌های مالیاتی تا پیش از شهریور 93، گفت: در نهایت با طرح موضوع شرکت در کمیته بحران، این شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت واقع و ورشکستگی آن اعلام شد و تصمیم به تعدیل نیرو و فروش آن کرفته شد اما با تغییر دولت و مدیریت سازمان تأمین اجتماعی شرکت در استان باقی ماند تا رونق یابد و به فعالیت ادامه دهد.

وی میزان سرمایه شرکت در شهریور 93 را 285 میلیارد ریال اعلام کرد در حالی که زیان انباشته شرکت 398 میبلیارد ریال بوده است.

مدیر عامل شرکت آنتی بیوتیک ایران میزان فروش شرکت در سال 90 را 95 میلیارد و 841 میلیون ریال اعلام کرد وافزود: این میزان فروش در سال 95 به 666 میلیارد و 745 میلیون ریال رسید که نسبت به سال گذشته یعنی سال 94 از رشد 48 درصدی برخوردار بوده و نسبت به سه سال گذشته نیز از رشد 870 درصدی بهره ‌مند است.

وی با بیان اینکه در شش ماه دوم سال 93 از پیشرفت زیان‌ دهی شرکت ممانعت شد، گفت: در سال 94 به سود واقعی 87 میلیارد و 459 میلیون ریال رسیدیم.

نادری افزود: با بهره گیری از فناوری روز و استفاده از ظرفیت های علمی نخبگان،تولید با کیفیت و رقابت سالم می توان به گونه ای عمل کرد که به قطب آنتی بیوتیک در کشور مبدل گردیده و از نتایج مثبت آن در توسعه و اشتغال بهره گیری کنیم.

وی به ثبت  این شرکت یه عنوان شرکت دانش ‌بنیان صنعتی اشاره کرد وگفت: عامل اصلی رشد و توسعه شرکت تبدیل تولید شیمیایی آنتی‌ بیوتیک به تولید آنزیمی بودکه تمامی حلال‌ها و باقی مانده‌ی حلال‌ در محصول از بین رفت و نیز واردات ده قلم ماده اولیه به سه قلم کاهش یافت و در نتیجه سه میلیون دلار در سال صرفه‌جویی شد.

نادری ادامه داد: تلاش ما در سه سال اخیر بر این متمرکز بود که شرکت را از شرکت ورشکسته مشمول ماده 141 خارج سازیم و اکنون در سال 96با توجه به تغییرات تولید و بالا بردن کیفیت و‌کاهش قیمت محصولات شرکت را برای صادرات ثبت نماییم.

وی با اشاره به آماده‌ سازی سایت تولیدی جدید تا پایان سال، افزود: در نظر داریم از فارغ‌التحصیلان جدید استفاده کنیم و در کنار اشتغال‌زایی، مراحل تولید محصول را نیز توسعه دهیم.

نادری با اشاره به اینکه یکی از شعارهای اصلی شرکت حفاظت از محیط زیست است، گفت: تمامی محصولات ما زیرنظر سازمان خفاظت از محیط زیست و دانشگاه‌ علوم پزشکی انجام می‌شود و استانداردهای آن‌ها رعایت می ‌شود و به صورت آنلاین میزان آلایندگی ورودی و خروجی تصفیه‌خانه به سازمان محیط زیست اعلام می‌شود.

وی مواد اولیه آنتی‌ بیوتیک را محصولی استراتژیک دانست و افزود: طی صحبت با «شستا‌» بر این واقعیت تأکید داشتیم که تولید محصولات آنتی‌بیوتیک در کشور باید خودکفا باشد و در کنار تولید مواد اولیه دارویی به تولید محصولات نهایی با سرمایه‌گذاری مستقیم تأمین اجتماعی فعال باشیم.

نادری ، تولید صنعت انبوه، راندمان بالاتر از پروسه شیمیایی،کاهش حداقل 25 درصد قیمت کالای تمام شده را از افتخارات این شرکت دانست و گفت: دریافت گواهی نامه "cmp" (تولید کالابا کیفیت مجصول) دریافت گواهی نامه زیست محیطی واحد نمونه صنعتی به مدت دو سال از دیگر افتخارات این شرکت است.

وی در ادامه  افزود: این شرکت روزانه 1500 کیلوگرم آموکسی سیلین، 600 کیلوگرم سفیکسیم و 450 گرم سفالکسین تولید می کند که معادل 75 درصد از نیازهای کشوررا تامین می کند.

نادری گفت: با گسترش این طرح ها، علاوه بر خودکفایی کشور در تولیدات محصولات فوق، ایجاد حس رقابت و تشویق صاحبان منابع مالی به سرمایه گذاری را نیز شاهد خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آنتی بیوتیک ایران تأمین سرمایه در گردش را یکی از اولویت های توسعه فعالیت های این شرکت دانست و افزود: افزایش تولید، جلوگیری از واردات مشتقات آنتی بیوتیک و صرفه جویی ارزی از مزیت گردش مالی مناسب و گسترش فعالیت های این شرکت به شمار می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز