خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی شهرستان آمل خبرداد:

آموزش مهارت زندگی به 16 هزار نفر در شهرستان آمل

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۴۲۰

رئیس بهزیستی آمل گفت: در سال گذشته 16 هزار نفر را در سطح مدرسه، دانشگاه ، محیط کار و کارگر مهارت زندگی را آموزش دیده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آمل ،همزمان با پنجمین رو هفته دولت پایگاه سلامت اجتماعی با حضور سید جعفر رسولی فرماندار ویژه شهرستان آمل، حسن حسین زاده رئیس بهزیستی آمل، نورالدین علاالدینی معاون اشتغال و توانمندسازی بهزیستی استان و جمعی از روسای ادارات افتتاح شد.

 رئیس بهزیستی شهرستان آمل در خصوص پایگاه سلامت اجتماعی اظهار داشت: این پایگاه با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان افتتاح و بصورت کانکسی در راستای پیشگیری از کاهش معلولیت ها و آسیب های اجتماعی با کمک شهرداری و شورای شهر آمل در نقاط پر تردد شهر مستقر است و خدمات رایگان مشاوره ایی توسط گروه همیاران سلامت روان به همه عزیزان به خصوص دختران خیابانی، زنان فراری و... ارائه داده می شود.

حسین زاده از وجود 10 مرکز مشاوره در سطح شهرستان آمل خبر داد و افزود:در سال گذشته نزدیک به 4 هزار نفر از این مراکز خدمات مشاوره گرفته اند، که 70 درصد خانم و 30 درصد آقا بودند .

وی ادامه داد:در این مشاوره ها  47 درصد  بحث خیانت و زناشویی و 23 درصد بحث شخصیتی، 14 درصد بحث تحصیلی و... مطرح شده بود.

حسین زاده با اشاره به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج گفت:در سال گذشته 3هزار نفر آموزش پیش از ازدواج داشتیم  و نسبت به سال گذشته 23 درصد رشد داشته ایم ولی متاسفانه در بحث طلاق ماهانه حداقل 100 تا 110 مورد طلاق به بهزیستی مراجعه می کنند که 30 درصد مراجعه کنندگان بحث خیانت می باشد.

وی خاطر نشان کرد:پارسال در بحث خانوادگی 9 درصد سازش داشتیم ولی خوشبختانه امسال در شش ماه اول 17 درصد سازش افزایش یافته است.

رئیس بهزیستی آمل در خصوص آموزش مهارت زندگی اظهار داشت: در سال گذشته 16 هزار  نفر را در سطح مدرسه، دانشگاه و محیط کار و کارگر آموزش مهارت زندگی داده ایم و امسال هم هدفمون این است که 20 هزار نفر را در سطح مدارس و دبیرستان آموزش بدهیم تا در کاهش پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق باشیم.

وی در بحث غربالگری شنوایی گفت: ما با بیمارستان قرارداد بسته ایم و نوزادانی که به دنیا می آیند طرح غربالگری شنوایی روی این نوزادان انجام می شود و در این بحث 5 هزارنفر را خدمات رایگان داده ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز