خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذار هموار شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۴۰۰

استاندار مازندران گفت:بستر برای ورود سرمایه گذاران به خوبی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،ربیع فلاح جلودار در آیین بهره برداری فاز اول مجتمع فرهنگی گردشگری تفریحی سد تنگ سلیمان ( شهید رجایی ) ساری در هفته دولت اظهار داشت:مازندران با دارا بودن دو سوم جنگل های هیرکانی بعنوان سرمایه ملی و بی نظیر در دنیا مستعد هرگونه سرمایه گذاری در جهت ارتقای اقتصادی است.

وی افزود:با آمایش سرزمینی که در استان شکل گرفته مزیت های منطقه شناسایی و به سرمایه گذار معرفی شود.

استاندار مازندران مزیت های مازندران در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: مازندران می تواند از مسیر گردشگری ضمن مرتفع کردن چالش اشتعال، اقتصاد استان را افزایش دهد.

وی از کشاورزی به عنوان قطب اول توسعه در استان نام برد و افزود:با تلفیق کشاورزی و گردشگری در جهت توسعه پایدار گامهای موثر می توان برداشت.

فلاح با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه گذار باید بروکراسی های اداری را برای آنان هموار کرد، گفت: بستر برای ورود سرمایه گذاران به خوبی فراهم شود.

وی با تاکید بر حمایت از کارآفرینان افزود:کارآفرین باید جایی حضور داشته باشد که مسیر حرکت اقتصادی در آن به درستی طی شود.

استاندار مازندران امتداد رودخانه به دریا را از ظرفیت های مهم گردشگری برشمرد و گفت: این پتاسیل ضمن جذب گردشگر و توریست می تواند در ارتقای اقتصاد استان تاثیر گذار باشد.

وی از رودخانه ها به عنوان مواهب الهی در مسیر توسعه استان نام برد و ادامه داد: با ایجاد حوضچه در رودخانه ها می توان زمینه گردشگر را به منظور مسابقات ماهیگیری در استان فراهم کرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بیش از 120 رشته رودخانه به طول 5 هزار کیلومتر در استان وجود دارد گفت:با شناسایی عرصه های کنار رودخانه می توان بستر را برای ورود سرمایه گذار فراهم کرد.

وی به مجموعه گردشگری و تفریحی سد تنگ سلیمان اشاره کرد و افزود: در این مجموعه فرهنگی و گردشگری 100 واحد اقامتی در تنگه سلیمان(سد شهید رجایی) تجهیز و بازسازی شد.

وی افزود:ایجاد فضای سبز کامل به وسعت 50 هزار متر مربع و احداث 100 آلاچیق در حاشیه رودخانه از جمله اقدامات اجرایی در این پروژه به شمار می آید.

استاندار مازندران گفت: احداث درمانگاه،محوطه سازی و احداث آب نماها و همچنین ساخت سفره خانه سنتی از دیگر اقدامات در این مکان فرهنگی و گردشگری است.

وی افزود:برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی هزینه شده است.

فلاح گفت: با ساخت و تجهیز این مکان تفریحی 250 تخت به مجموعه تخت اقامتی استان اضافه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز