خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران:

فرهنگ مطالعه آگاهی عمومی جامعه را افزایش می دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۷۷۲

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: در جهت ارتقا آگاهی مردم باید فرهنگسازی مناسب در امر مطالعه و کتابخوانی ترویج و نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: ترویج فرهنگ مطالعه، آگاهی عمومی در جامعه را افزایش می دهد و ما باید با انجام اقدام های فرهنگی و تبلیغی،  و همکاری رسانه ها آگاهی جامعه را از طریق نشر فرهنگ مطالعه افزایش دهیم.

آرزو ولیپور در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی،اظهار داشت:شهدا بزرگترین رسانه های تاریخ هستند.

وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشار ه کرد و افزود : اداره کل کتابخانه های استان تلاش می کند کتاب را از حالت ویترنی خارج کند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت:در جهت حمایت از کودکان کار در فاز اول طرح "کودکان کتاب به جای کودکان کار"را در مرکز استان شروع کردیم که به جای جمع آوری ضایعات به فروش کتاب بپردازند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی افزود: در فاز دوم طرح مطالعه کتاب کودکان را در کتابخانه های استان شروع کردیم و در ازای میزان ساعت مطالعه کودکان از محل کمک های خیرین در پایان هر ماه  به آنان حقوق پرداخت می شود ضمن اینکه این طرح مورد استقبال بهزیستی هم قرار گرفت.

ولیپور با اعلام این خبر،افزود:  این طرح در دیگر شهرستان های استان در حال پیگیری است و اینکه 16 نفر از ایرانیان خارج از کشور با مطرح شدن این طرح از سوی من در شبکه جام جم مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سرانه مطالعه این کودکان برآنیم تا این طرح را ادامه بدهیم.

ولیپوراجرای برنامه چهارشنبه‌ های کتاب ویژه سالمندان را از دیگر طرح های عملیاتی این اداره کل نام برد و گفت: با اجرای این طرح ،ذهن این افراد تقویت می شود.

وی طرح پاتوق کتاب برای زنان خانه دار، کتابخوانی با طعم تابستان را از دیگر طرح های این نهاد فرهنگی نام برد و ادامه داد: جشنواره قصه های کهن، کتاب و رسانه در آینده ای نزدیک در استان برگزار می شود.

ولیپور از اجرای یکهزار و 600 برنامه فرهنگی در سال 95 خبر داد و افزود: چنانچه اعتبارات مورد نیاز این نهاد در سالجاری تخصیص یابد چند کتابخانه دیگر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه  در جهت ارتقا آگاهی مردم باید فرهنگسازی مناسب در امر مطالعه و کتابخوانی ترویج و نهادینه شود ، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه، آگاهی عمومی در جامعه را افزایش می دهد و ما باید با انجام اقدام های فرهنگی و تبلیغی،  و همکاری رسانه ها آگاهی جامعه را از طریق نشر فرهنگ مطالعه افزایش دهیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با اعلام اینکه اگر ذهنمان مطالعه نداشته باشد زنگ می زند یکی از برنامه های مهم این نهاد را در راستای فرهنگ سازی برای مطالعه و افزایش آگاهی مردم از این طریق، همکاری با مجموعه های فرهنگی در استان دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز