خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران خبرداد:

فعالیت 48 مرکز کاریابی در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۴۷

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران از فعالیت 48 مرکز کاریابی در استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری،صبح امروزدرسالن اجتماعات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی نشست خبری با حضور کامران اصغری مدیر کل  تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان مازندران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه  اجتماعی استان مازندران ضمن عرض خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار گفت: ابتدا باید یادی کنیم از همه عزیزان و زحمتکشان اصحاب رسانه که سالها در این عرصه خدمات بسیاری ارائه داده اند و اکنون در کنار ما نیستند.

کامران اصغری با اشاره به اینکه شغل خبرنگاری جزء مشاغل پر استرس، سخت و زیان آور می باشد افزود: با تلاش و پیگیری های وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی  شغل خبرنگاری در گروه شغلی سخت و زیان آور قرار گرفته است که امیدواریم با این اجرای این طرح بخشی از نگرانی های اصحاب رسانه کمتر شود.

وی با اشاره  به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری،سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است، گفت: از ابتدای سال تمامی جلسات و نشست ها با موضوعیت اشتغال و رفع بیکاری و رونق تولید بوده است و بحق دغدغه تمامی مسئولین رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است.

کامران اصغری بیان اینکه در حوزه کارورزی طرحی به دولت داده شده و در شورای عالی اشتغال تصویب شده است، یادآور شد: بیمه مدنی و یک سوم حقوق کارگری از مزایای این طرح برای کارفرما است.

وی در خصوص مزایای طرح کارورزی افزود: برای ورود فارغ التحصیلان بیکار به بازار کار طرح کارورزی در صورت اجرای صحیح، اثرات مفید خواهد داشت.

اصغری از فعالیت   48 مرکز کاریابی در استان خبرداد و گفت: بیش از 16 هزار نفر از افراد جویای کار از طریق این کار دارای اشتغال مقطعی و ثابت شدند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه اشتغال شهرستان ها از هفته آینده رصد و اعلام وضعیت می شود، تصریح کرد: ۹۷۰ هزار شغل تعهد رئیس جمهور است که باید ایجاد شود و سهم استان مازندران حدود 45 هزار نفر است.

کامران اصغری با بیان اینکه  تلاش مدیران مرتبط با امر اشتغال کاهش مشکلات بخش بیکاری در مازندران است، تصریح کرد: باید اهتمام جدی داشته باشیم تا معضل بیکاری با مشارکت تمامی ادارات استان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت موظف است موانع را رفع کند، گفت: قرارداد سفید امضا طی سالیان گذشته تا امروز وجود داشته و در زمینه قرارداد کار و دادخواست پیگیری می شود.

مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه سهمیه مازندران در طرح کارورزی 5 هزار و 400 نفر بوده است، اظهار کرد: 8 هزار و 255 کارورز و 269 کارفرما در طرح کارورزی حضور دارند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز