خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

حفظ بناهای قدیمی شاه کلید توسعه اقتصاد روستایی و گردشگری مازندران است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۳۶۵

استاندار مازندران گفت:روستاها به عنوان کانون تولید باید به نیازمندیهای آن توجه ویژه شود.

به گزارس خبرنگار ایلنا از ساری ،ربیع فلاح جلودار در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران که در سالن شماره یک برگزار شد،با اشاره به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید ،گفت: راه و شهرسازی استان با توجه به محدودیت بودجه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است ،گرچه ما اعتقاد داریم بودجه استانی باید متوازن باشد تا در جهت تقویت استان بهره گیری شود.

وی  با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن استان در حوزه راه روستایی طرح روستایی را محور عملکرد بنیاد مسکن دانست و افزود: توسعه و بهبود روستاها از شاکله های مهم اداره بنیاد مسکن تلقی می شود که این امر قبل از انقلاب چندان به آن توجه نمی شد اما پس از انقلاب مسائل زیر ساختی و رفاهی روستاها از اهم برنامه های دولت است.

استاندار مازندران گفت:روستاها به عنوان کانون تولید باید به نیازمندیهای آن توجه ویژه شود و مشکلات احصاء و با مشارکت نهادهای مربوطه مرتفع شود.

فلاح توجه به ظرفیت های روستا در حوزه بوم گردی را مهم دانست و ادامه داد: بوم گردی و حفظ بناهای قدیمی شاه کلید توسعه اقتصاد روستایی و گردشگری است که توسعه آن همکاری و مشارکت بنیاد مسکن و دهیاریها و شوراها را می طلبد.

استاندار مازندران توجه به روستاها با محوریت "تولید محوری" و اشتغال را از دغدغه هایی عنوان کرد که در جهت تحقق آن باید تلاش های زیادی صورت گیرد.

فلاح با اعلام اینکه در دولت یازدهم از ساخت و سازهای غیر مجاز  وفروش اراضی در مناطق روستایی جلوگیری شده است،گفت: اگر در طرح هادی کارهای خوبی صورت گرفته است اما نیاز است بیشتر به این مسئله در حوزه روستایی توجه شود.

وی توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی روستاها را امری مهم دانست و به برخورداری روستاها از نگرش اجتماعی تاکید کرد.

فلاح در ادامه گزارش دانشگاه علوم پزشکی  اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت در تشریح تهدیدات مختلف متعارف و نامتعارع در کشور و استان و نیاز به آموزش بر لزوم  آموزش مردم در این زمینه تاکید کرد.

وی  همچنین در تمام سطوح جهت حفظ آمادگی برای مقابله موثر به ویژه در حوزه سلامت، به همکاری دستگاه های دیگر با دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز