خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در آیین بهره برداری خط لوله گاز دامغان –ساری:

100 میلیارد دلار از سرمایه کشور به دلیل عدم استفاده از گاز هدر رفت/ از سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف نفت و گاز در خزر حمایت می کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۵۴۱

وزیر نفت ، گفت: اکتشافات در حوزه نفت و گاز در دریای خزر نیازمند ورود سرمایه گذاران است و ما از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می کنیم.

به گزارش ایلنا،بیژن زنگنه عصر سه شنبه در آیین بهره برداری خط لوله گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا با بیان اینکه از سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف نفت و گاز در خزر حمایت می کنیم به وجود ذخایر گاز و نفت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با داشتن این ذخایر نباید مشکل گاز داشته باشیم و هنر ما به عنوان مسئولان باید فراهم کردن بهبود زندگی مردم باشد و نگذاریم سرمایه مردم برود.

وی افزود: وی افزود : اینکه ما ذخایر زیرزمینی زیادی داشته باشیم ، برای کشور افتخار محسوب نمی شود و زمانی ما می توانیم به ذخایر زیرزمینی افتخار کنیم که بتوانیم از آن در جهت اشتغال و امنیت انرژی مردم بهره برداری کنیم .

وزیر نفت گفت:منبع عظیمی در کشور هدر و از دست کشور خارج می شد و با افتتاح خط لوله گاز از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل آمد ضمن اینکه ضرورت دارد تا از منابع گازی در مصارف صنایع نیز استفاده شود .

وی با اشاره به اینکه تا شروع دولت 14هزار روستا گازرسانی شد گفت: تاکنون 9 هزار روستا در دولت یازدهم گازرسانی شد و پنج هزار روستای دیگر نیز در دست گازرسانی است.

زنگنه با اشاره به اینکه در دوازده سال اخیربه دلیل عدم بهره برداری از گاز، بیش از 100 میلیارد دلار گازوئیل، مازوت و غیره سوزانده شده است ، گفت: با گازرسانی روستاها از هدر رفت انرژی جلوگیری شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری که دارای ذخایر انرژی نفت و گاز زیادی است گفت: با داشتن این ذخایر نباید مشکل گاز داشته باشیم.

زنگه با بیان اینکه هم اکنون طرح گازرسانی به پنج هزار روستای کشور در دست اجراست که تا یک و نیم سال دیگر تکمیل و بهره برداری می شود، افزود:با تکمیل گازرسانی به این روستاها ، میزان برخورداری روستاهای کشور از گاز به حدود 90 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضرامکان گازرسانی به حدود 10 درصد از روستاهای باقی مانده به دلیل سخت گذر بودن و یا دوری از شبکه گاز امکان پذیر نیست که باید راهکار دیگری پیش بینی شود.

وزیر نفت ،گفت: اکتشافات در حوزه نفت و گاز در دریای خزر نیازمند ورود سرمایه گذاران است و ما از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز