خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت خبرداد:

بازگشت 10 هزار واحد بنگاه تولیدی به چرخه تولید در سالجاری

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۸۱۷

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت:در جهت حمایت از تولیدکنندگان و صنعت گران 10 هزار بنگاه تولیدی از محل تامین بانک ها به چرخه تولید باز می گردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علی یزدانی در بازدید از پروژه های در حال احداث شهرک صنعتی مازندران،(مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران و شهرک بنکداران تغدیه سبز خزر آمل ) با بیان اینکه 400 اتاق اصناف در سراسر کشور فعالیت می کنند،اظهار داشت: 620 اتحادیه صنفی در حوزه صنایع کوچک در مازندران وجود دارد.

وی عملکرد دو واحد صنعتی در حال ساخت آمل را مثبت ارزیابی کرد و افزود: احداث شهرک های صنعتی و واحدهای کوچک و متوسط صنعتی حرکتی مثبت برای ایجاد بستر تولید و توسعه است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تکمیل زیر ساخت های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی مانند آب ،برق،گاز،تصفیه خانه و استقرار نظام امنیتی"ایمنی،بهداشت و محیط زیست" از ماموریت های اصلی سازمان برشمردو گفت: در جهت کمک به واحدهای تولیدی بیش از 3 میلیارد تومان به هر عضوی ضمانت نامه پرداخت می شود.

وی تامین سرمایه در گردش ،توسعه  و خرید مواد اولیه از تولید کنندگان داخلی را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد.

یزدانی شناسایی خوشه کسب و کار،آموزش صنعتگران در رشته های مختلف،ارتقای رقابت پذیری صنایع کوچک،تشکیل کنسرسیوم های صادراتی ،شکل گیری های مدیریت صادرات اشاره و حمایت از واحدهای صادراتی را از ماموریت های مهم این سازمان برشمرد.

وی به سیاست های تبصره 20 از ماده 55 قانون شهرداریها مبنی بر ساماندهی آلاینده ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده شهرداریها موظف هستند تا کارگاه ها ،واحدهای تولیدی و... که به نحوی برای ساکنان ایجاد مزاحمت می کنند جلوگیری کنند که با بازدیدی که از این واحد صنعتی انجام شد هیچگونه آلایندگی در آن مشاهده نشده است.

یزدانی با بیان اینکه بسترهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی به خوبی فراهم است،ادامه داد: با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال و سیاست دولت در جهت حمایت از تولیدکنندگان و صنعت گران 10 هزار بنگاه تولیدی از محل تامین بانک ها به چرخه تولید باز می گردند.

وی ادامه داد:مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی در زمینی به مساحت 17 هکتار در شهرستان آمل تاسیس شده است که می تواند به عنوان یکی از مراکز عمده تجارت برنج در ایران و کشورهای همسایه به شمار آید.

یزدانی به شهرک بنکداران تغدیه سبز خزر آمل اشاره کرد و افزود:این شهرک از 100 واحد تشکیل شده است که با تکمیل برای 800 نفر بصورت مستقیم و 3 هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند و تا پایان نیمه اول 96 به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز