خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران خبرداد:

تجهیز اورژانس بیمارستان ولی عصر قائشمهر تا پایان شهریور ماه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۳۶۳

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران ازتجهیز اورژانس بیمارستان ولی عصر قائشمهر تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمد خورشیدی در نشست مشترک سازمان تامین اجتماعی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه درمان در دولت تدبیر و امید ، اظهار داشت: بیش از 58 درصد از جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: درسال 95 بیش از 900 میلیارد تومان  بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش درمان هزینه شده است که از این میزان 250 میلیارد در بخش مستقیم بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران به وجود 5 بیمارستان و 14 مرکز درمان سرو پایی سازمان تامین اجتماعی مازندران اشاره کرد و گفت: 518 تخت فعال در حوزه تامین اجتماعی وجود دارد که ضریب اشغال  این میزان تخت در سال گذشته 75 درصد بوده است .

وی  به تحول و تجهیز بیمارستان ولی عصر قائم شهر در بخش جراحی قلب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ماهانه 60 حراجی قلب در این بیمارستان انجام می شود که این اقدام برآیند سفر ریاست جمهور به استان مازندران بوده است .

خورشیدی از انجام 6 هزار و 300 آنژیوگرافی از ابتدای بازگشایی این مرکز تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون 170 بیمارغیر بومی در این بیمارستان در این بیمارستان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه بنا داریم زمینه ارتقای دوباره  بیمارستان ولی عصر قائمشهر را فراهم کنیم، ادامه داد: هزینه تمام شده هر عمل جراحی قلب باز برای سازمان تامین اجتماعی بیش از 15 تا 16 میلیون تومان است و این در حالی است که هزینه های آنژیوگرافی مغزی و اقدامات پس از آن هزینه های زیادی را برای سازمان به همراه دارد.

خورشیدی،افزود:  در گذشته بیمارستان های ما از اتاق های بیش از چهار تخت و در سالن های پر از مریض تشکیل شده بود که اکنون با اجرای هتلینگ این بخش ها تبدیل به اتاق های 2نفره با سرویس های بهداشتی  و دوش مجهز شده است ضمن اینکه در طی دو تا سه ما آتی از هتلینگ پنج بیمارستان تامین اجتماعی بهره برداری می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران به هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی مازندران اشاره کرد و گفت: هزینه هتلینگ  5بیمارستان 9 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بیمارستان نکاء مجهز به 40 تخت و بیمارستان حکمت ساری مجهز به 50 تخت می شود ، همچنین اورژانس بیمارستان نکاء به بیش از 10 تخت رسیده و تا یک ماه دیگر هتلینگ آن بهره برداری می شود که برای این بخش هم حدود 2میلیارد تومان اعتبار گرفته شد.

خورشیدی از تجهیز اورژانس بیمارستان ولی عصر قائشمهر خبر داد وافزود: برای این بخش هم 4.5 میلیارد تومان اعتبار گرفته شد که تا پایان شهریور ماه افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه " سی تی اسکن" برای بیمارستان چالوس خریداری شده است ،گفت: به دلیل واقع شدن این بیمارستان  در مسیر تردد مسافران تهران- شمال، نداشتن این دستگاه یکی از معضلات  مهم این مجموعه درمانی به شمار می آمد .

خورشیدی، با بیان اینکه در مدت 4 سال دستگاه "ام آر آی " مجهز و با اعتباری حدود 9 میلیارد تومان برای بیمارستان ولی عصر خریداری شد، افزود: یک پست برق هم در این بیمارستان پس از 40 سال بازسازی و جایگزین شد ، همچنین 10دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس های استان افزوده شده است.

وی در ادامه از راه اندازی درمانگاه تخصصی ساری با همکاری شهرداری ساری  خبر داد  وافزود: برای رسیدگی به وضعیت درمانگاه ساری این درمانگاه  تخصصی جایگزین شده و برای خدمت به شهروندان ساروی  آماده و تجهیز می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز