خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران:

79هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی مازندران هستند

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۳۵۲

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: 79 هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مازندران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی اصغر محمودی در نشست مشترک سازمان تامین اجتماعی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یک میلیون و 900 هزار نفر معادل 59 درصد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند،اظهار داشت: بالغ بر 20 هزار نفر از کارگران ساختمان از حمایت سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی افزود: 45 هزار و 544 سهمیه کارگری به کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 39 هزار نفر جذب این سازمان شده اند.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران بابیان اینکه 79 هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مازندران هستند،گفت:سازمان تامین اجتماعی یک میلیون و 592 هزار تومان ماهانه مستمری به این تعداد  بازنشسته پرداخت می کند.

وی افزود: 12 هزار بیمه شده بیکار استان از این سازمان مستمری دریافت می کنند.

محمودی مجموع بیمه شده گان سازمان تامین اجتماعی را در سال 92، 580 هزار نفر اعلام کرد و گفت:این میزان در سال 95 به 626 هزار نفر برابر با 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:تعداد بازنشستگان در سال 92 ،218 هزار نفر بوده است که این میزان در سال گذشته به 260 هزار نفر افزایش داشته است که برابر با رشد 19 درصدی بوده است.

محمودی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی  20 نوع خدمات را به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند، گفت: مهم‌ ترین این خدمات درمانی است که 9 درصد از 30درصد به آن بخش اختصاص می‌یابد و مابقی به از کارافتادگی و فوتی است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در طول برنامه اول تا ششم در ماده 13 نمایندگان مطالبات و دیون خود را در این قانون پیش بینی کرده است و دولت مکلف شده بدهی‌های قطعی شده تأمین اجتماعی را پرداخت کند.

محمودی به بدهی صد هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: هر سال 20 هزار میلیارد تومان به این رقم افزوده می شود.

وی به اقدامات مفید و موثر سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد شعب جدید کارگزاری،توسعه شعب،ایجاد شعب اقماری از جمله اقدمات مهم این سازمان است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران آموزش کارگران در جهت امنیت شغلی و حوادث ناشی از کار را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد و افزود:اعزام 20 هزار نفر از خانواده های تامین اجتماعی در قالب "طرح کرامت رضوی" و ارتقای شبکه آی تی از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

وی با اشاره به بیمه قالیبافان مازندران گفت: 43 هزارنفر در استان به عنوان قالیباف تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مازندران قرار گرفته بودند که پس از بررسی مشخص شد از این تعداد 23 هزار نفر قالیباف واقعی بودند که ما بقی این تعداد بیمه آنها حذف شده است.

محمودی به اجرای بخشودگی جرائم کارفرمایان اشاره کرد و افزود: 9 هزار و 197 کارگاه به دلیل تحریم اقتصادی ،بحران و نوسانات ارزی درخواست بخشودگی دادند که از این تعداد هفت هزار و 626 نفر از کارفرمایان استان مشمول این طرح شدند.

وی ادامه داد: 204 میلیارد تومان بدهی این کارفرمایان بوده است که میزان این بخشودگی 67 میلیارد تومان است و 147میلیارد تومان اصل بدهی مانده مقرر شد به صورت تقسیط پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز