خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد:

دهیاران فرهنگساز اشتغال در روستاها هستند

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۸۰۵

فرماندار محمودآباد گفت: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، فرهنگسازی اشتغال توسط دهیاران در بین روستاییان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، یحیی یوسف پور ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان محمودآباد  که در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی با حضور دهیاران شهرستان برگزارشد، گفت: در تمامی روایات از پیامبران و ائمه به کار و تلاش، تاکید بسیاری شده اما در زندگی امروزه نتوانستیم به شکل کامل این فرهنگ را در اجتماع نهادینه کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در فرهنگسازی اشتغال، علاوه بر توجه به بخش اقتصادی روستاییان، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و ارزشمندی روستاها نیز صورت می پذیرد.

یوسف پور با اشاره به افزایش ۲۰درصدی ورود گردشگر به شهرستان محمودآباد در ایام تعطیلات نوروز امسال به نسبت سال گذشته عنوان داشت: با میانگین ورود هر گردشگر خارجی به روستاها ۱۵نفر و هر گردشگر داخلی ۴ نفر از روستاییان مشغول به کار می شوند و دهیاران می توانند از این ظرفیت ها برای ایجاد روستاهای بدون بیکار استفاده کنند.

وی افزود: دولت کاملا از صنایع کوچک زودبازده استقبال می کند. ارائه تسهیلات برای این نوع صنایع راحت تر امکان پذیر است و باید برنامه ریزی از سوی دهیاران برای برپایی بنگاه های زودبازده سریعتر صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد گفت: طی تلاش مسئولین استان مازندران برای طرح روستای بدون بیکار در شهرستان ها، تمام دهیاران شهرستان محمودآباد کوشش خود را برای تحقق این امر در نظر بگیرند.

فرماندار محمودآباد در پایان اظهار نمود: تعاونی دهیاران در خصوص ایجاد بازارچه های محلی در روستاها برنامه ریزی لازم را انجام دهند.  ساماندهی و راه اندازی بازارچه های محلی در مرکز هر روستا نشان از تحقق کامل اقتصاد مقاومتی و اشتغال دارد و بانک ها نیز موظفند تسهیلات لازم را به روستاییان ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز