خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون کشاورزی:

مازندران در پروژه آب مرزی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۲۶

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت :مازندران استان مرزی است و با قرار گرفتن در پروژه آب مرزی و استفاده از اعتبار صندوق ذخیره ارزی می توان کمبود آب شرق مازندران را حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مراسم آبگیری سد گلورد در شرق مازندران اظهار کرد: در غرب استان  مازندران منابع آب بیشتر و تقاضا یا میزان مصرف آب کمتر، در بخش مرکزی منابع و تقاضا مساوی و در شرق استان به دلیل میزان کم بارندگی و مساحت بسیار بالای اراضی کشاورزی و صنعتی بودن میزان تقاضای آب از منابع پیشی گرفته و این منطقه دچار بحران آب شد.

علی محمد شاعری با بیان اینکه برداشت آب از 50 دشت کشور ممنوع شد، افزود: کمبود  آب  مسئله ای بحرانی در کشور است ومنشا بسیاری از مشکلات زیست محیطی از بی آبی است.

وی خاطر نشان کرد: استان مازندران در تولید برنج، مرکبات، کیوی، دانه های روغنی، توتون و گوشت سفید رتبه یک تا چهارم دارد ؛ توسعه کشاورزی  مازندران در گرو تامین منابع پایدار آب است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت: 10 درصد منابع آب سطحی استان مدیریت می شود و 9 درصد فاضلاب آن بازچرخانی و تصفیه می شود.

وی ادامه داد:60 هزار هکتار تالاب بین المللی میانکاله در حال خشک شدن است و اراضی شالیزاری دهستان میانکاله دچار بحران بی آبی شد وبرای حل آن باید آب خام تصفیه شده از شهرهای دیگر تامین شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: ساختمان سد گلورد 230 میلیارد تومان هزینه داشت که 80 میلیارد آن طی تقریبا 14 ماه گذشته تامین شد و برای احداث شبکه سد گلورد نیز بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شد.

علی محمد شاعری شروع عملیات فاضلاب، شروع عملیات اجرایی تامین آب شرب از سد گلورد و احداث پل روی سد گلورد را از مهمترین مطالبات مردمی برشمرد و افزود: مازندران استان مرزی است و با قرار گرفتن در پروژه آب مرزی و استفاده از اعتبار صندوق ذخیره ارزی می توان کمبود آب شرق مازندران را حل کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز