خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در حاشیه مراسم آغاز آبگیری سد گلورد :

در دولت یازدهم فعالیت های گسترده ای در حوزه سدسازی صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۵۳۸

وزیر نیرو گفت:در دولت یازدهم به ازای هر سال 1 میلیارد و 125 میلیون متر مکعب به توان آبی افزوده شد و سد گلورد سی و سومین سدّ افتتاح و آبگیری شده در این دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، وزیر نیرو در حاشیه مراسم آغاز آبگیری سد گلورد در شرق مازندران اظهار کرد: مجموع سدهای ساخته شده از ابتدای فعالیت سدسازی در ایران یعنی از دهه 30 تا پیروزی انقلاب، امکان تنظیم 14 میلیارد مترمکعب آب را داشت یعنی به ازای هر سال حدود 500 متر مکعب آب استحصال شد.

حمید چیت چیان گفت: از ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت یازدهم فعالیت های گسترده ای در حوزه سدسازی صورت گرفت و مجموع این فعالیت ها توانست 20 میلیارد متر مکعب  یا  به ازای هر سال 800 میلیون متر مکعب به منابع آبی کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم به ازای هر سال 1 میلیارد و 125 میلیون متر مکعب به توان آبی افزوده شد و سد گلورد سی و سومین سدّ افتتاح و آبگیری شده در این دولت است و این عمل و اقدام در مسیر اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.

وزیر نیرو گفت: از ابتدای این دولت تا به امروز به بیش از 5 هزار و 400 روستا آبرسانی شد که آبرسانی 2 هزار و 958 روستا در سال 95 بود.

چیت چیان در حوزه آبرسانی روستایی فعالیت یک سال دولت یازدهم را برابر با 10 سال آبرسانی روستایی  قبل از دولت اعلام کرد و افزود: از سال 96 تاکنون 5 سد افتتاح و سه سد آبگیری شد و یک سد آماده ی افتتاح است و تا پایان سال 96، 10 سدّ دیگر افتتاح و آبگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی از استان ها مانند خوزستان به نسبت سال گذشته کاهش 40 درصدی بارندگی داشت اگر سد واستحصال آب نباشد امکان تداوم حیات در آنجا نیست.

این مسوول بیان کرد: تا قبل از این دولت، آبرسانی از منابع سطحی یعنی از رودخانه ها به آب شرب وجود نداشت و یا تقریبا ناچیز بود اما در دولت یازدهم برنامه ریزی دقیقی برای 9 منطقه مازندران صورت گرفت تا از منابع آب سطحی به شهرها و بیشتر روستاها آبرسانی شود.

چیت چیان سد گلورد را از جمله سدهایی برشمرد که همزمان با اجرای سد، شبکه آبیاری و زهکشی آن اجرایی شد و شبکه های سد هراز نیز همزمان با ساخت سد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در استان مازندران نیاز به شبکه های آبیاری و زهکشی به نسبت استان های دیگر کمتر است، ادامه داد: با توجه به شرایط طبیعی  و آب های زیرزمینی، احداث شبکه های فاضلاب باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز