خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری مازندران بیان کرد:

توهین به اشخاص بیشترین پرونده کیفری در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۵۲۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری مازندران گفت: بیشترین اتهامی که در پرونده‌های کیفری استان وجود دارد مربوط به جرم "توهین به اشخاص عادی" است که 27 هزار فقره پرونده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ، اظهار داشت:  10اتهام نخست درج شده در پرونده‌های کیفری،  بیشترین جرم توهین به اشخاص است که منجر به تشکیل پرونده های زیادی در استان شده است.

وی افزود: در سال 95 در این خصوص 27 هزار پرونده تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، "ضرب و جرح" با 26 هزار فقره و افزایش 28 درصدی نسبت به سال گذشته را در رتبه دوم اعلام کرد و گفت: سرقت با 26 هزار فقره و تهدید با 19 هزار فقره پرونده در رتبه‌‌های سوم و چهارم قرار دارند.

حجت‌الاسلام موسوی "ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی با 17 هزار فقره پرونده کیفری را در رده پنجم اعلام کرد و افزود: تخریب  13 هزار پرونده، نگهداری و مالکیت مواد مخدر با 8هزار پرنده، خیانت در امانت با 8هزار پرونده و مزاحمت ملکی 6 هزار پرونده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش 10 درصدی تشکیل پرونده‌های حوزه طلاق در سال 95 ،گفت: در باب مهریه 17 درصد  و در باب طلاق نیز 5 درصد کاهش تشکیل پرونده داشته‌ایم و در مجموع در مازندران درخصوص پرونده‌های طلاق، طلاق توافقی، مهریه و تمکین افزایش تشکیل پرونده نداشتیم.

حجت الاسلام موسوی از تشکیل 100 موسسه داوری در حوزه دستگاه قضایی در مازندران خبر داد و افزود: به دلیل حجم بالای زندانیان تمهیداتی اتخاذ شد تا مجازات های دیگر جایگیزین حبس شود.

وی ، سبک زندگی اسلامی ، ایرانی ویژه مشاورین طلاق، جذب و عضویت مشاوران همیاری پیشگیری، برگزاری دوره های آموزشی برای مشاورین را از اهم اقدامات دستگاه قضایی در دو سال گذشته عنوان کرد.

معاون فرهنگی دادگستری مازندران اعتبارات تخصیص یافته به این معاونت در سال 96 را 200 میلیون تومان اعتبار کرد و گفت: در سال جدید با توجه به اینکه چهار موضوع طلاق، اعتیاد، آسیب‌های اخلاقی و حاشیه‌نشینی از اولویت بیشتری برخوردارند که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، با ارائه 70 برنامه به ‌روز و کامل درصدد پیشگیری از وقوع این آسیب‌ها هستیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت واحدهای مشاوره خانواده در چهار شهر ساری، بابل، قائمشهر و آمل ، اظهار داشت: فرزندان طلاق در حال حاضر در کلانتری‌ها با والدین خود ملاقات می‌کنند و تصمیم بر این است تا در آینده این ملاقات‌ها در واحدهای مشاوره صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی جمعیت بالای زندانیان است، گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش جمعیت زندانیان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز