خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه اشتغال مازندران، اعلام شد:

ثبت نام 15 هزار مازندرانی در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۴۹۱

مقام عالی دولت در استان، در این جلسه با اشاره به این که برای مازندران در این طرح 5 هزار و 267 نفر سهمیه تعیین شده است، یاد آور شد: تاکنون 15 هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام نمودند که از این تعداد دانش آموخته دانشگاهی بالغ بر 4 هزار و 630 نفر مشمول این طرح شدند.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری٬ ربیع فلاح جلودار٬ استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به این که بر اساس برنامه ششم توسعه٬ سالانه باید در کشور ۹۵۰ هزار شغل جدید ایجاد شود٬ افزود: دستگاه های اجرایی باید سهم خود را بر اساس ظرفیت و سیاست های وزارتخانه متبوع در تحقق این برنامه در سال ۹۶ مشخص و اعلام نمایند.

ربیع فلاح با اشاره به این که طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی یکی از شعارهای مهم رییس جمهور محترم در جهت تقویت اشتغال بوده و به تصویب شورای عالی اشتغال رسید، افزود: اجرا و تحقق دقیق و درست این طرح تنها وظیفه چند دستگاه مشخص نیست و دستگاه های ذی ربط باید به شکل موثر نقش شان را در این راستا ایفا نمایند.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که برای مازندران در این طرح 5 هزار و 267 نفر سهمیه تعیین شده است، یاد آور شد: تاکنون 15 هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام نمودند که از این تعداد دانش آموخته دانشگاهی بالغ بر 4 هزار و 630 نفر مشمول این طرح شدند.

استاندار با اشاره به این که با وجود طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، ظرفیت جدیدی به ظرفیت اشتغال استان اضافه شده و دولت اعتبار قابل توجهی را به این طرح اختصاص داده است، تصریح نمود: ابعاد و جزییات این طرح باید از طریق دستگاه های مسئول، صدا و سمیا ورسانه ها برای جویندگان کار اطلاع رسانی و تبیین شود.

ربیع فلاح با تاکید بر این که باید فارغ التحصیلان همه حوزه ها را در این طرح لحاظ نمود، اظهار داشت: با توجه به آمار بالای فارغ التحصیلان جویای کار در مازندران در قیاس با دیگر استان ها، باید سهم مازندران از این طرح افزایش یابد.

رییس کارگروه اشتغال استان با اشاره به این که روستاهای مازندارن، روستاهایی پایدار و مولد اند و توسعه اشتغال خرد و خانگی در روستاهای استان میسر است، گفت: بسیج سازندگی بالغ بر 35 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال خرد و خانگی در روستاهای مازندران در سال جاری اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، با تاکید بر این که طرح روستای بدون بیکار در استان باید دنبال شود و در مشاغل خانگی تولیداتی باید مد نظر باشد که بازار داشته باشد، خاطر نشان ساخت: باید برای مجموعه های کارآفرین استان کارگروهی ویژه تشکیل شود تا به این ظرفیت تحرکی تازه ببخشد.

در آغاز این جلسه، اصغری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح و تبیین طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی پرداخت و مسایل و ابعاد مختلف این طرح از سوی مدیران حاضر در جلسه با حضور استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز