خبرگزاری کار ایران

یکی از سیاست های دولت یازدهم تقویت تعاونی ها است/دولت تدبیر و امید توانست ارزش دفترچه های روستایی را ارتقاء ببخشد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۰۸۵

امروز دولت تدبیر و امید توانست در بحث مخابرات ، آی تی و آی سی تی به تمام روستاهای دارای 40 خانوار به بالا خدمات دهی کند و در صددیم این خدمات را به تمامی روستاهای دارای 10 خانوار گسترش دهیم .

ایلنا: علی ربیعی روز شنبه مراسم اعطای نخستین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در روستای ' کاسگر محله ' بابلسر افزود : آن چیزی که زمینه توسعه روستاها را فراهم می کند و دولت تدبیر و امید برنامه دارد ، توانمند سازی روستاها با سیاست های حمایتی است.

وی گفت : ایجاد اشتغال پایدار ، خرید تضمینی محصولات و گسترش بیمه اجتماعی و درمانی کشاورزان می تواند در توانمندسازی آنان نقش آفرین باشد و روستاها را به توسعه برساند .

ربیعی افزود : امروز دولت تدبیر و امید توانست در بحث مخابرات ، آی تی و آی سی تی به تمام روستاهای دارای 40 خانوار به بالا خدمات دهی کند و در صددیم این خدمات را به تمامی روستاهای دارای 10 خانوار گسترش دهیم .

وی ادامه داد : خوشبختانه دولت تدبیر و امید تاکنون به 90 درصد روستاهای کشور گاز رسانی کرده است و تا پایان سال جاری هم این میزان به 100 درصد افزایش می یابد.

وزیر تعاون یکی از سیاست های دولت یازدهم را تقویت تعاونی ها برشمرد و گفت : این دولت به فعال کردن تعاونی ها نگاه ویژه ای دارد و تاکنون 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی ها داده شده است.

وی افزود : همچنین دولت تدبیر و امید با شکل دهی صندوق های خرد محلی برای توانمند سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال ، ظرف یک سال اخیر پنج هزار و 180 میلیارد ریال برای این صندوق ها اعتبار در نظر گرفته است که سهم مازندران از آن 230 میلیارد ریال است.

ربیعی توسعه پایدار روستاها ، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و حل مشکلات روستائیان در زمینه های مختلف از جمله بیمه را از سیاست های موفق دولت یازدهم اعلام کرد و گفت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست ارزش دفترچه های روستایی را ارتقاء ببخشد و امید در روستاها افزایش یافته است.

بر اساس قانون جدید تمامی کسانی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند ، بازنشسته می شوند

محمدرضا رستمی نیز افزود : بر اساس قانون جدید تمامی کسانی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند ، بازنشسته می شوند و از حقوق و مزایای این صندوق برخودار خواهند شد.

وی ادامه داد : این قانون در سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از تائید شورای نگهبان در یک فرایند قانونی ، دولت تدبیر و امید آن را به اجرا درآورده است.

رستمی گفت : همچنین علاوه بر 250 هزار نفر تا پایان سال 96 تعداد 50 هزار نفر دیگر نیز از این قانون برخوردار و بازنشسته پیش از موعد خواهند شد.

وی افزود : این طرح چهار هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی دارد که خوشبختانه دولت این مبلغ را تامین کرده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار داشت : براساس قانون ، افرادی که عضو این صندوق هستند باید برای بازنشستگی حداقل 15 سال حق بیمه پرداخت کرده و 65 سال سن داشته باشند ، ولی در قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد برای افراد 70 سال به بالا تعریف شده است .

وی افزود : هم اکنون یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و سهم استان مازندران 70 هزار خانوار است .

رستمی جمعیت زیر پوشش را 6 میلیون نفر اعلام و تاکید کرد که دولت تلاش می کند تا افراد بیشتری از کشاورزان ، روستائیان و عشایر زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

در این مراسم اولین احکام بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به 10 نفر از بازنشستگان این صندوق اعطاء شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز